فرماندهی عملیات کربلای معلی روز جمعه از تکمیل آمادگی‌ها برای تامین امنیت شش محور اصلی استان به ویژه صحرای غربی خبر داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازسرلشگر ستاد «علی الهاشمی» فرمانده عملیات کربلای معلی  از اجرای طرح امنیت ویژه مراسم اربعین در کربلای معلی خبر داد.
وی اظهار داشت : «دستگاههای امنیتی شامل ارتش،پلیس و حشد شعبی، امنیت شش محور اصلی را در سطح زمینی و هوایی به ویژه در مناطق صحرایی غیر استان که همجوار استان الانبار و بیایان نجف اشرف است، برقرار کردند.»
بر اساس گزارش پایگاه خبری المسله، الهاشمی هدف از این اقدامات را آماده شدن برای مراسم اربعین حسینی اعلام کرد که طرح ویژه امنیتی آن با مشارکت بیش از ۳۰ هزار نیروی امنیتی اجرا می‌شود.
فرماندهی عملیات کربلای معلی سه شنبه ۱۵ سپتامبر جاری با تشریح طرحهای امنیتی ویژه مراسم اربعین حسینی گفته بود درهای استان به روی زائران(داخل عراق) باز است.
در همین زمینه، سرتیپ فاهم الکربطی سخنگوی فرماندهی عملیات کربلای معلی خاطر نشان کرد: طرحهای لازم برای تامین امنیت مراسم اربعین امام حسین علیه السلام با نظارت مستقیم سرلشگر ستاد علی الهاشمی فرمانده عملیات کربلا برای حمایت از زائران آماده شده است.
به گفته وی، این طرح شامل استقرار نیروهای امنیتی از روز پنجم ماه صفر در مسیرهای تردد زائران و تشکیل کمیته مشترکی از فرماندهی عملیات و استانداری کربلا با هدف هماهنگی و ارسال خودروهای وابسته به وزارتخانه های حمل و نقل، تجارت و دفاع برای جابجایی زائران است.
نصیف الخطابی استاندار کربلای معلی هم تاکید کرده بود شهر مقدس کربلا به تصمیمات دولت مرکزی مبنی بر عدم استقبال از زائران خارجی از تمام مناطق جهان پایبند است.
وی از دیدار خود باهیئتی از سفارت جمهوری اسلامی ایران با هدف بررسی چشم  انداز همکاری و هماهنگی مشترک و بررسی تمام آنچه متعلق به زیارت اربعین امام حسین علیه السلام است، خبر داده بود.
الخطابی با بیان اینکه موضع مسئولان کربلای معلی را به اطلاع هیئت جمهوری اسلامی ایران رسانده است، به تصمیم دولت مبنی بر عدم صدور روادید برای تمام زائران کشورهای خارجی اشاره کرد و گفت هدف دولت، حفظ جان مردم در این شرایط دشوار(به سبب شیوع ویروس کرونا)  است.
بر اساس گزارش المسله، ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه هفتم سپتامبر جاری گفته بود پرونده مراسم اربعین امسال بسته شده و عراق میزبان هیچ زائر خارجی از جمله زائران ایرانی برای مراسم اربعین حسینی نخواهد بود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲