تاریخ انتشارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۴۳۸۴۸۱
لانچر دو فروندی موشک «رعد-۵۰۰» نیروی هوافضای سپاه به نمایش درآمد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازلانچر (پرتابگر) دو فروندی موشک رعد-۵۰۰ نیروی هوافضای سپاه در نمایشگاه هفته دفاع مقدس در تهران به نمایش درآمد.
موشک سوخت جامد رعد-۵۰۰ که بهمن‌ماه سال گذشته توسط نیروی هوافضای سپاه رونمایی شد، از جمله موشک‌های ساخت جمهوری اسلامی ایران است که با فناوری‌هایی مانند استفاده از بدنه‌های الیاف کربن و پیشران جدید زهیر با بدنه غیرفلزی و کامپوزیت تولید شده است.

استفاده از الیاف کربن در ساخت بدنه این موشک، رعد-۵۰۰ را قادر می‌سازد تا فشار و تنش لحظات اولیه شلیک را تحمل کند که بنابر اطلاعات منتشر شده، قابلیت تحمل ۱۰۰ بار فشار و دمای 3 هزار درجه سانتی‌گراد را دارد.
همچنین استفاده از این فناوری یعنی بدنه‌های غیرفلزی و کامپوزیت کربن، به کاهش سطح مقطع راداری موشک هم کمک بسزایی خواهد کرد و موشک را قادر خواهد ساخت تا به راحتی از سد سامانه‌های دفاع موشکی عبور کند.

مزیت دیگر استفاده از الیاف کربن، سبک‌سازی موشک است که به چابک شدن آن و در نمونه رعد-۵۰۰ به افزایش برد آن نیز کمک می‌کند به طوریکه این موشک در مقایسه با موشک فاتح-۱۱۰ که از بدنه فلزی برخوردار است، وزن آن یک دوم کمتر شده و برد آن نیز با افزایش ۲۰۰ کیلومتری به ۵۰۰ کیلومتر رسیده است.






بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲