تاریخ انتشارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۴۳۸۴۷۷
وزارت خارجه آمریکا اعطای جایزه به یک روزنامه‌نگار فنلاندی را به دلیل انتقادهای او از دونالد ترامپ لغو کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازوزارت خارجه آمریکا اعطای جایزه به یک روزنامه‌نگار فنلاندی را به دلیل انتقادات او از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا لغو کرد.
این مطلب را دفتر بازرسی کل وزارت خارجه آمریکا اعلام و اضافه کرده واشنگتن علاوه بر لغو اعطای این جایزه به «جسیکا آرو» درباره این تصمیم به کنگره و رسانه‌ها دروغ گفته است.
آرو، روزنامه‌نگار تحقیقی فنلاندی قرار بود «جایزه بین‌المللی زنان شجاع» را در مارس ۲۰۱۹ دریافت کند اما او ناگهان و بدون هیچ توضیحی از دریافت این جایزه محروم شد.
روزنامه فارن‌پالیسی در گزارشی فاش کرد که وزارت خارجه آمریکا احتمالاً با جلوگیری از اعطای این جایزه به آرو قصد داشته از او بابت انتقاداتش از ترامپ انتقام بگیرد.
«رابرت پالادینو»، سخنگوی وزارت خارجه در آن زمان مدعی شد که نامزد شدن آرو برای دریافت این جایزه ناشی از سوءتفاهم بوده و به او اشتباهاً در این باره اطلاع‌رسانی شده است.
او گفت: «به دلیل ناهماهنگی در ارتباط با نامزدها و سفارت‌خانه‌هایمان اشتباهی تأسف‌آور رخ داد و به یکی از نامزدها به اشتباه اطلاع داده شد که نام او به عنوان برنده نهایی انتخاب شده است. بابت این اشتباه متأسفیم.»
علی‌رغم این یک مقام وزارت خارجه آمریکا به شرط عدم افشای نام به فارن‌پالیسی گفت اهدای جایزه به جسیکا آرو به دلیل انتقادات او در گذشته از دونالد ترامپ لغو شد. 
جسیکا آرو در مصاحبه با فارن‌پالیسی، لغو جایزه‌اش به دلیل انتقاد از ترامپ را تأیید کرده و اینکه دولت آمریکا اجازه می‌دهد مسائل پیش‌ پا افتاده در تصمیم‌گیری‌های آن دخالت کند را «هراس‌آور» توصیف کرده است.
آرو گفت: «وقتی به من بدون اطلاع قبلی گفته شد که کنار گذاشته شده‌‌ام، دچار هراس و شوک شدم. این واقعیت که تصمیم‌های سیاسی یا تنگ‌نظری‌های رئیس‌جمهور روی تصمیم‌گیری دیپلمات‌های آمریکا برای انتخاب یا عدم انتخاب آثار حقوق بشری افراد اثر می‌گذارد واقعیت واقعاً هراس‌آوری است.»
در گزارش ۱۶ صفحه‌ای دفتر بازرسی کل وزارت خارجه تصریح شده که انتقادات آرو از ترامپ در فضای مجازی تنها دلیل لغو نامزدی او برای دریافت این جایزه بوده است.
انتشار این گزارش، یک سال بعد از آن صورت می‌گیرد که گروهی از سناتورهای دموکرات در کمیته روابط خارجی مجلس خواستار تحقیق دفتر بازرسی کل وزارت خارجه آمریکا درباره دلایل لغو جایزه آرو شدند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲