تاریخ انتشارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۴۳۸۴۷۴
معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو با وجود اختلافات زیاد، ارتباطات خود را با واشنگتن در سوریه از راه کانال‌های دیپلمات و نظامی حفظ خواهد کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«سرگئی ویرشینین» معاون وزیر خارجه روسیه، روز (جمعه) در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دولتی این کشور «تاس» گفت که مسکو با وجود اختلافات زیاد با آمریکا در خصوص سوریه، ارتباطات خود را با واشنگتن از راه‌ کانال‌های دیپلماتیک و نظامی در سوریه حفظ خواهد کرد.
طبق گزارش شبکه «روسیا الیوم»، معاون وزیر خارجه روسیه در این خصوص گفت: «ارتباطات خود را حفظ می‌کنیم از جمله راه کانال دیپلماتیک و نظامی و از آن برای تبادل دیدگاه و مواضع خود با طرف آمریکایی و شنیدن مواضع آنها استفاده خواهیم کرد».
ویرشینین با «مفید»‌ خواندن این ارتباطات گفت که روسیه و آمریکا بر سر مسائل اصلی مرتبط با تمامیت ارضی سوریه و استقلال آن توافق دارند.
این دیپلمات روس در ادامه تأکید کرد: «در عین حال، گفتیم و خواهیم گفت که حضور آمریکا در سوریه غیرقانونی است. حضور آنها در ما ورای "الفرات" غیرقانونی است. اینکه آنها به سرقت ثروت‌های ملی تمام مردم سوریه که نفت باشد، کمک کنند به هیچ عنوان قابل قبول نیست. ادامه سیطره آنها بر اراضی "التنف"  و اطراف آن که طول آن به ۵۵ کیلومتر می‌رسد، تماما غیرقانونی است».
طبق گزارش خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» آمریکا بارها نفت این کشور را به عراق قاچاق کرده است. سانا بتازگی نیز گزارش داده بود که نیروهای آمریکایی یک محموله شامل ۳۰ تانکر نفتی بارگیری شده از میدان‌های نفتی شرق سوریه را  به کشور عراق قاچاق کردند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲