تاریخ انتشارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۰
کد مطلب : ۴۳۸۴۶۹
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری درخواست کرد در مناظره انتخاباتی با رئیس جمهور این کشور شرکت نکند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه از «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ماه آینده این کشور خواست در مناظره‌ تلویزیونی در مقابل «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا شرکت نکند.
به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، پلوسی در مصاحبه‌ای گفت: «نه اینکه فکر کنم [بایدن] عالی ظاهر نخواهد شد، فقط فکر می‌کنم که رئیس جمهور [ترامپ] به حقیقت و واقعیت اعتقادی ندارد و حرف‌های چند روز اخیرش واقعاً نشان می دهد که به  قانون اساسی ایالات متحده نیز اعتقادی ندارد».
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا افزود: «چرا باید [بایدن] به خودش زحمت بدهد؟ او (ترامپ) حقیقت را بیان نمی‌کند، او به قانون اساسی متعهد نیست».
پلوسی اردیبهشت ماه از بایدن اعلام حمایت کرده و گفت: «در حالی که ما با ویروس کرونا مواجه هستیم، جو صدای منطق و هوشیاری بوده و مسیر روشنی برای رهبری ما به منظور خروج از این بحران دارد».
با این حال بایدن در سخنرانی‌های انتخاباتی خود گاف‌های متعددی داده و از سوی ترامپ «جو خوابالو» نام گرفته است.
پلوسی که پیشتر نیز از بایدن خواسته بود از مناظره با ترامپ امتناع کند، این بار نیز بدون اشاره به گاف‌های نامزد دموکرات‌ها و شبهاتی که پیرامون سلامت عقلی او وجود دارد، این درخواست را مطرح کرد.
نتایج یک نظرسنجی جدید در ۶ ایالت کلیدی آمریکا نشان می‌دهد  اکثریت رأی‌دهندگان بالقوه در این کشور نسبت به متناسب بودن توانمندی‌های ذهنی (روان‌شناختی) هر دو نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا با توانمندی‌های مورد نیاز برای تصدی این سمت تردید دارند.  
۵۱ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند ترامپ از صلاحیت روانی لازم برای تصدی سمت ریاست‌جمهوری برخوردار نیست. ۵۲ درصد هم همین نظر را درباره بایدن داشته‌اند.
بخش دیگری از این نظرسنجی به سلامت فیزیکی دو نامزد ارتباط داشت. ۵۲ درصد گفته‌اند ترامپ ۷۴ ساله و ۵۴ درصد دیگر نیز بر عقیده بوده‌اند که بایدن ۷۷ ساله از لحاظ فیزیکی مناسب ریاست‌جمهوری است. 





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲