تاریخ انتشارجمعه ۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
کد مطلب : ۴۳۸۴۵۳
مدیرکل حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: در زمان حاضر براثر شیوع کرونا ۴۰ درصد از شمار مسافر و ۲۸ درصد در شمار سفرها کاهش‌یافته و ضرر هنگفتی به این ناوگان وارد شده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازداریوش باقر جوان در هفدهمین جلسه کمیته راهبری حمل‌ونقل جاده‌ای در بخش حمل‌ونقل مسافر اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون با وجود همه مشکلات ۵۶۷ هزار حلقه لاستیک سنگین در کشور با نرخ یارانه‌ای توزیع شده است.
مدیرکل حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور افزود: برای ادامه کار نیز ۲۶۰ هزار حلقه لاستیک در سامانه موجود است که می‌تواند بخشی از نیاز ناوگان حمل‌ونقل کشور را تأمین کند.
وی اضافه کرد: تأمین لاستیک یارانه‌ای از سال ۹۷ ، از طریق سامانه و به‌صورت صدور حواله و با هماهنگی بین مالکان و لاستیک فروشان به عهده اداره‌های راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها گذاشته شد و عملکرد خوبی در سال‌های ۹۷ و ۹۸ داشت.
مدیرکل حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور ادامه داد: اما در سال جاری گلایه‌هایی در خصوص تعداد، اندازه و برندهای لاستیک‌ها که کم شده بود وجود داشته است.
وی بیان کرد: در همین راستا با پیگیری انجام شده و دستور وزیر راه و شهرسازی نزدیک به ۳۰۰ هزار حلقه لاستیک سنگین که در حال ورود به گمرکات بودند، مشمول ارز یارانه‌ای چهارهزار و ۲۰۰ تومانی شدند که بخشی از مشکلات تا دو ماه آینده برطرف می‌شود.
وی تأکید کرد: لاستیک خط مقدم اقلام موردنیاز برای تردد یک وسیله و مهم‌ترین قضیه در ایمنی سفر است و وقوع هر مشکلی در ناوگان اتوبوسی ضرر و زیان مادی، اجتماعی و معنوی را به دنبال خواهد داشت.
وی در خصوص نوسازی ناوگان اتوبوسی و مینی بوسی کشور گفت: دراین‌خصوص حمایت از تولید داخل ضروری است و امید می‌رود کارخانه‌های سازنده پوشش لازم را داشته باشد و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای حمایت لازم دراین‌خصوص را انجام می‌دهد.
مدیرکل حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: میانگین سنی ناوگان مینی بوسی در کشور ۲۴.۲، تاکسی ۱۰.۵و اتوبوس ۱۱.۵ سال است.
خسارت دو هزار میلیاردی کرونا به حمل‌ونقل عمومی
باقری جوان افزود: در زمان حاضر براثر شیوع کرونا ۴۰ درصد از شمار مسافر و ۲۸ درصد در شمار سفرها کاهش‌یافته و ضرر هنگفتی به این ناوگان وارد شده است.
وی ادامه داد: کرونا تاکنون هزار میلیارد تومان به‌صورت مستقیم و با احتساب بخش‌های غیرمستقیم بیش از دو هزار میلیارد تومان به بخش حمل‌ونقل مسافر ضرر وارد کرده است که این رقم می‌تواند صرف پرداخت حقوق و به‌روز کردن ناوگان شود.
باقر جوان با اشاره به حمایت‌های صورت‌گرفته از بخش حمل‌ونقل مسافری گفت: با پیگیری انجام شده ۶ میلیون تومان برای رانندگان و ۱۲ میلیون تومان برای هر نفر از کارکنانی که تعدیل نشده و بیمه آن واریز شده باشد تسهیلات پرداخت می‌شود.
وی یادآور شد: تاکنون ۷۶ درصد از رانندگان معادل ۷۷ هزار نفر از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند و برای ایجاد مزیت‌های بالاتر پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.
باقر جوان گفت: حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای بخش مسافری یکی از خطوط مقدم در مقابله با بحث کروناست و از همان روزهای نخست همه‌گیری این ویروس تاکنون بر اساس شیوه‌نامه‌ها نظارت مستمری در ابتدا، حین و خاتمه سفر انجام می‌شود.
وی تأکید کرد: در راستای اطمینان‌بخشی به مسافران در خصوص رفع آلودگی وسیله نقلیه، بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی وسایل نقلیه باید به‌صورت کامل ضدعفونی شود و وسایل بهداشتی در ابتدای سفر اختیار مسافران قرار گیرد.
باقر جوان گفت: همچنین در راستای حفظ نکات بهداشتی فروش بلیت خارج از پایانه به‌صورت سامانه‌ای در حال انجام است و بوشهر از جمله استان‌های پیشرو در اجرای این سامانه و فروش بلیت به‌صورت غیر حضور است.
 
وی تأکید کرد: با وجود اینکه در برخی سفرها اتوبوس با یک یا ۲ مسافر باید حرکت کند اما تلاش شده شمار سرویس‌ها کاهش پیدا نکند و وسیله نقلیه تحت هر شرایطی به راه افتد به همین دلیل باید مزیت‌های حمایتی برای مالکان و شرکت‌های حمل‌ونقل ایجاد شود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰