تاریخ انتشارجمعه ۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
کد مطلب : ۴۳۸۴۴۲
روایتگر دوران هشت سال دفاع مقدس می‌گوید وقتی شهدا در دفاع از کیان کشورمان تیر می‌خوردند مادر خود را صدا نمی‌زدند صدایی که از شهدا شنیده می‌شد یا حسین (ع)، یا زهرا (س) و یا صاحب‌الزمان (عج) بود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ شهدا بهترین سرمایه خود را که جانشان بود فدا کردند تا انقلاب و ارزش‌های ناب اسلامی زنده بماند بنابراین عزت و اقتدار امروز ملت ایران در عرصه‌های مختلف ثمره خون این شهدا است.
 برای پاسداشت خون شهدای هشت سال دفاع مقدس لازم است تا در مسیر راه شهدا گام برداریم و با بیان خاطرات شهدا و زندگی آنان یادشان را همیشه در فضای جامعه زنده نگه‌داریم.
یکی از راه‌های زنده نگه‌داشتن یاد شهدا در جامعه روایتگری و بیان حماسه‌های دلیرمردان هشت سال دفاع مقدس است تا با بیان حقایق جذاب و شیرین افتخارآفرینان ایران اسلامی که برای همیشه در تاریخ ثبت خواهند شد.
درس ایثار، مقاومت، ایستادگی، عزت و آزادگی را به نسل امروز و فردا بدهیم و روایتگران درواقع شهدای زنده‌ای هستند که زینب وار ایثارگری‌های دلاورمردان دوران دفاع مقدس را بیان می‌کنند.
شهدا همه‌چیز خود را فدا کردند تا اسلام زنده بماند
یکی از روایتگران دوران هشت دفاع مقدس صبح امروز در مراسم ماچیان بخش کلاچای اظهار کرد: شهدا حاضر و ناظر بر اعمال ما هستند انصافاً همه به شهدا بدهکار هستیم امنیت کشورمان به برکت خون شهدا است مبادا کاری کنیم که شهدا از ما دلگیر و ناراحت شوند مبادا از اسم شهدا استفاده کنیم و بر صندلی مدیریتی تکیه بزنیم و بعد با فراموش کردن شهدا و از مسیرشان فاصله بگیریم اگر امروز در جمهوری اسلامی به مشکل برخورد کردیم فقط برای این است که یاد شهدا را فراموش کردیم نام شهدا را بر زبان داریم اما به وصیت‌نامه شهدا عمل نمی‌کنیم.
وی با بیان اینکه شهدا چون برای خدا قیام کردند در صف شهدای کربلا هستند، افزود: شهدا قدرت شفاعت دارند و توسل به شهدا توانسته بیماران زیادی را شفا دهد.
ضرورت ترویج فرهنگ مقاومت در مبارزه با هجمه‌های فرهنگی دشمن
نظام مقدس جمهوری اسلامی به برکت دفاع مقدس که نماد ایستادگی، مقاومت، عزت، استقلال، آزادگی است توانست در مقابل دشمنان بایستد و امروز جایگاه ارزشمندی در دنیا پیدا کند اما دشمن که در جبهه جنگ سخت نتوانست موفقیتی به دست آورد برای نابودی انقلاب اسلامی از طریق جنگ نرم واردشده و با کمک تکنولوژی‌های رسانه‌ای و نوین سعی می‌کند تا قله‌های فرهنگی و خاک‌ریزهای ارزشی ملت ما را فتح کند و با اشاعه فرهنگ غلط و ترویج فساد و فحشا سعی می‌کند جوان‌ها را از این ملت بگیرد.
مسعود نراقی هم مهم‌ترین مشکل کشور را مشکلات فرهنگی دانست و گفت: تبیین آرمان‌های شهدا و ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت برای مبارزه با هجمه‌های فرهنگی دشمن ضروری است.
این تفحص‌گر شهدای گمنام در مناطق جنگی که بیش از پنج سال در این عرصه فعالیت کرده است، افزود: تفحص‌گران پیکر مطهر شهدای گمنام درواقع کارگران این شهدا هستند عاشقانه برای پیدا کردن اثری از هم‌رزمانشان و اینکه بتوانند مادران، پدران و همسران این شهدا را از چشم‌انتظاری درآورند تلاش می‌کنند یا بهتر بگویم در تفحص این شهدا هستند که ما را پیدا می‌کنند حتی این استخوان‌های شکسته شهدای گمنام امروز راه را به ما نشان می‌دهند که باید در کدام مسیر حرکت کنیم تا کشتی پرتلاطم انقلاب با سکان‌داری مقام معظم رهبری به ساحل مقصود برسد.
زمزمه شهدا اسم ائمه (ع) بود
یکی از شاخصه‌های شهدا این بود که به آنچه اعتقاد داشتند عمل می‌کردند اگر قرار بود که شهدا فقط تجربه و علم نظامی خود را به میدان بیاورند قطعاً در مقابل رژیم تادندان‌مسلح عراق شکست می‌خوردند.
این روایتگر دوران هشت سال دفاع مقدس می‌گوید وقتی شهدا در دفاع از کیان کشورمان تیر می‌خوردند مادر خود را صدا نمی‌زدند صدایی که از شهدا شنیده می‌شد یا حسین (ع)، یا زهرا (س) و یا صاحب‌الزمان (عج) بود و این توسل به ائمه (ع) بود که توانستند نزد خدا بالاترین مقام که شهادت است را کسب کنند و ما در دفاع مقدس به پیروزی برسیم و اجازه ندهیم حتی یک وجب از خاک کشورمان توسط دشمن به یغما برود.
نقش برجسته مادران و همسران در پیروزی دفاع مقدس
نراقی با اشاره به یکی از خاطرات دوران جنگ که خمپاره سر یک شهید ۱۳ ساله را از تن جدا کرده بود، گفت: در حین اصابت خمپاره و جدا شدن سر از تن این شهید بزرگوار یکی از خبرنگارانی که در جبهه حضور داشت اتفاقی از این صحنه فیلمی را ثبت می‌کند بعد از مدتی که مادر این شهید از وجود فیلم لحظه شهادت فرزند خود مطلع شد به اصرار فیلم را برای مادرش پخش می‌کنند اما برخلاف آنچه همه فکر می‌کردیم که احتمال داشت مادر شهید توان دیدن صحنه بی‌سر شدن تنها فرزند شهیدش را نداشته باشد این مادر بزرگوار از حضرت زینب (س) در صحرای کربلا یاد کرد.
اگر مادران این سرزمین نبودند که همسران و فرزندان خود را در دفاع از انقلاب و اسلام راهی جبهه‌ها کنند امروز این امنیتی که در کشورمان داریم حاکم نبود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما