تاریخ انتشارجمعه ۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۴۳۸۴۳۹
۰
plusresetminus
تحصیل روانشناسی در کانادا و هر آنچه باید در مورد آن بدانید
رشته روانشناسی یکی از محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی در کانادا است. این رشته با زیرشاخه‌های گسترده و گوناگون آن در بیشتر دانشگاه‌های کانادا ارائه می‌شود. بااین‌حال محتوای آموزشی این دوره‌ها با یکدیگر تفاوت دارد. پیش‌نیازهای شرکت در دوره لیسانس روانشناسی در کانادا شامل به پایان رساندن مقطع متوسطه و گذراندن دروس بیولوژی یا زیست‌شناسی، ریاضی و زبان انگلیسی است.
 
برای پذیرش در رشته روانشناسی در مقطع لیسانس در کانادا داشتن معدل B در متوسطه ضروری است. این شرایط در حالی است که گذراندن مقطع تکمیلی در رشته روانشناسی در کانادا بیشتر جنبه رقابتی داشته و تنها ۱۰% از متقاضیان امکان انجام این کار را پیدا می‌کنند. برای این کار داشتن مدارک اضافی مثل سابقه پژوهشی یا مطالعات نظام‌مند می‌تواند کمک‌کننده باشد.
H’v می‌خواهید جستجوی اسمارت رشته و دانشگاه و سپس اخذ پذیرش رایگان بعد از انتخاب رشته، با هوشمندترین ابزار سرچ رشته در دنیا را تجربه کنید می‌توانید وارد سایت اسمارت اپلای شوید. همچنین اگر نیاز به اطلاعات بیشتر در خصوص ویزای تحصیلی کانادا دارید می‌توانید از مشاوره متخصصان این موسسه بهره‌مند شوید و از شرایط استثنایی اخذ پذیرش رایگان که توسط این موسسه پیش‌بینی‌شده اطلاع کسب کنید.

مطالبی پیرامون تحصیل در رشته روانشناسی در کانادا

رشته روانشناسی در کانادا رشته بسیار گسترده‌ای است که دراغلب دانشگاه‌ها و کالج ‌های کانادا تدریس می‌شود و در آن تمامی زیرشاخه‌های روانشناسی تدریس می‌شود. مشخصات و ویژگی‌های مقاطع تحصیل تکمیلی در رشته روانشناسی مانند شاخه‌های دیگر پزشکی و علوم اجتماعی است. بعضی از استان‌های کانادا برای ارائه مجوز روانشناسی به مدرک ارشد اکتفا می‌کنند درحالی‌که در بعضی از استان‌های دیگر داشتن مدرک دکتری برای دریافت مجوز روانشناسی ضروری است.
به هر ترتیب برای ورود به رشته روانشناسی در مقطع لیسانس، داشتن معدل B دبیرستان یا متوسطه و همچنین گذراندن موفق دوره‌های بیولوژی، ریاضیات و زبان انگلیسی ضروری است. اکثر دانشگاه‌های کانادا پذیرش دانشجو در رشته روانشناسی در مقطع لیسانس دارند. این در حالی است که برای ورود به مقاطع بالاتر مثل ارشد و دکتری، انجام کارهای پژوهشی یا تجربی تخصصی به پذیرش ساده‌تر دانشجویان کمک می‌کند.
اگر قصد مهاجرت و پذیرش تحصیلی کانادا در رشته روانشناسی در کانادا را دارید اما نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید و امکان پذیرش در کدام دانشگاه‌ها را دارید، می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت مای اسمارت اپلای پاسخ بسیاری از پرسش‌های خود در این زمینه را پیدا کنید. با ورود به این وب‌سایت، کافی است از ابزار سرچ هوشمند آن استفاده کنید تا فهرست رایگانی از تمام دانشگاه‌های مناسب برای ادامه تحصیل در رشته خود را به دست بیاورید. همچنین در صورت نیاز می‌توانید با کارشناسان مجرب ما تماس گرفته و از آن‌ها به‌صورت رایگان مشورت دریافت کنید.

فرصت‌های رشته روانشناسی در کانادا

شغل روانشناسی در کانادا یک تخصص مهم محسوب می‌شود. کشور کانادا یکی از پیشرفته‌ترین کشورها در زمینه بهداشت فردی و روانی محسوب می‌شود. به‌این‌ترتیب فارغ‌التحصیلان رشته روانشناسی در جنبه‌های گوناگون زندگی اجتماعی و سازمان‌های کانادا حضور داشته و فعالیت می‌کنند.
یکی از راه‌های مهاجرت به کشور کانادا گذراندن دوره‌های تکمیلی روانشناسی در این کشور و دریافت اقامت دائم آن بعد از دریافت مجوز شغلی است. برای این کار افرادی که در مقطع لیسانس رشته روانشناسی تحصیل‌کرده‌اند و سابقه مناسب پژوهشی یا تخصصی دارند، برای مقاطع پیشرفته‌تر روانشناسی اپلای کرده و به‌این‌ترتیب به کشور کانادا مهاجرت تحصیلی می‌کنند. بعد از گذراندن دوره تکمیلی و دریافت گواهینامه‌های تخصصی، این افراد می‌توانند به‌سادگی جذب بازار کارشده و به‌این‌ترتیب اقامت دائم کشور کانادا را دریافت کنند.
 
برای دریافت مجوز روانشناسی نیاز به شرکت در آزمون حرفه‌ای روانشناسی وجود دارد. این آزمون از دارندگان مدرک ارشد و دکتری روانشناسی گرفته می‌شود و درآن‌واحدها و دروس بسیار مهم این رشته از متقاضیان مورد آزمون قرار می‌گیرد. قبولی در این آزمون به معنای دریافت اجازه اشتغال به شغل روانشناسی محسوب می‌شود.
حتما بخوانید: سرمایه گذاری در استرالیا

وظایف روانشناسان در کانادا

روانشناسی رشته گسترده‌ای است که با احساسات، عواطف، وابستگی‌ها و امیال همه افراد اجتماع سروکار دارد. در کشور کانادا مطالعات و وظایف روانشناسی به ۵ گروه اصلی تقسیم می‌شود:
تحقیق
تدریس
ارائه خدمات
مدیریت
مشاوره
بسیاری از متخصصان و فعالان رشته روانشناسی در دو یا چند گروه از موارد بالا فعالیت دارند. برای مثال برای مدیریت یک مجتمع روانشناسی باید دوره‌های مرتبط با مدیریت و مشاوره و ارائه خدمات گذرانده شده باشند. برخی از اصلی‌ترین وظایف شغلی روانشناسان در کشور کانادا شامل موارد زیر است:
مشاوره بیماران و تشخیص مشکلات روانی، عاطفی و احساسی و ارائه راهکار برای درمان آن‌ها
بررسی و ارزیابی اختلالات رفتاری و روانی
مشاوره و تراپی بیماران برای دستیابی به‌سلامت روان فردی
مشاوره گروه‌ها و سازمان‌ها برای دستیابی به‌سلامت روان محیطی و گروهی
سخنرانی، آموزش و تدریس موضوعات مرتبط با روانشناسی
درصورتی‌که قصد مهاجرت به کشور کانادا از طریق تحصیل در رشته روانشناسی را دارید، مهم‌ترین قدم پیدا کردن دانشگاه مقصد شما در این رشته است. اگر نمی‌دانید چطور می‌توانید این کار را انجام دهید کافی است به وب‌سایت مای اسمارت اپلای مراجعه کنید. در این وب‌سایت امکانات مناسبی مثل ابزار سرچ هوشمند برای راحتی شما قرارگرفته است. با استفاده از این ابزار می‌توانید به‌سادگی فهرستی از دانشگاه‌هایی که امکان ادامه تحصیل در آن‌ها را دارید دریافت کنید. همچنین درصورتی‌که نیاز به راهنمایی بیشتر و مشاوره تخصصی با مشاوران ما دارید می‌توانید با آن‌ها تماس گرفته و سؤالات خود را مطرح کنید.
 

هزینه تحصیل در رشته روانشناسی در کانادا

تحصیل در رشته روانشناسی در کانادا مزایا و منافع خاص خودش را دارد. دانشجویان خارجی که در این کشور وارد این رشته می‌شوند بسته به رشته و گرایشی که مشغول تحصیل در آن هستند هزینه‌های متفاوتی پرداخت می‌کنند. تحصیل در رشته روانشناسی در مقطع لیسانس اولیه یا کاردانی در دانشگاه‌های استان بریتیش کلمبیا چهار ترم طول کشیده و هزینه سالانه آن حدود ۴۲ دلار کاندا است. مطقع بعدی یعنی لیسانی نیز چهار ترم طول کشیده و هزینه سالانه آن حدود ۴۰ دلار کانادا است.
به همین ترتیب قیمت دوره‌های تخصصی در هر دانشگاه بسته به امکانات و شرایط تحصیلی متفاوت است.
در کانادا این گرایش وجود دارد که دوره‌های تحصیلی تکمیلی ارزان‌تر از دوره‌های تحصیلی اصلی اولیه هستند. به‌این‌ترتیب در حین گذراندن یا پس از گذراندن دروس دوره لیسانس افراد می‌توانند در این دوره‌ها ثبت‌نام کرده و تخصص خاصی را به سابقه پژوهشی و تخصصی خود اضافه کنند.

سخن پایانی

اگر به دنبال یک سایت تخصصی برای کسب اطلاعات و مشاوره تحصیلات در رشته‌های مختلف ازجمله روانشناسی در کشور کانادا هستید، ما سایت مای اسمارت اپلای را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این سایت می‌توانید با استفاده از ابزار جستجوی هوشمند، دانشگاه و رشته موردعلاقه خود را با یکدیگر تطابق دهید یا از مشاوره کارشناسان خبره در زمینه تحصیل در بهترین دانشگاه‌ های کانادا بهره‌مند شوید.
 
انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷