کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ترکمنستان تحلیف «لوکاشنکو» به عنوان رئیس جمهور بلاروس را تبریک گفت

4 مهر 1399 ساعت 13:50

رئیس جمهور ترکمنستان به «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور منتخب بلاروس جهت برگزاری مراسم تحلیف تبریک گفت.


به گزارش بلاغ به نقل از«قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان رئیس جمهور ترکمنستان به «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور منتخب بلاروس جهت برگزاری مراسم تحلیف تبریک گفت.
رئیس دولت ترکمنستان در این پیام برای وی موفقیت و برای مردم بلاروس آرزوی صلح و شکوفایی کرد.
لازم به ذکر است که مراسم تحلیف رئیس جمهور بلاروس غیر منتظره بود، هیچ گونه خبری از مراسم پیش رو اعلام نشده و از کانال های تلویزیونی محلی هم پخش نشده بود.
شهروندان بلاروس همزمان با اطلاع از مراسم تحلیف رئیس جمهور دست به اعتراضات خودجوش زدند که منجر به درگیری با نیروهای پلیس ضد شورش شد.
یادآوری می شود که انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس در تاریخ 9 آگوست سال جاری برگزار شد. طبق گزارش کمیته مرکزی انتخابات، لوکاشینکو ۸۰ درصد آرا را به دست آورد و «سوتلانا تیخانوفسکایا» رقیب وی با کسب ۱۰،۱۲ درصد در جایگاه دوم قرار گرفت.
پس از اعلام این نتایج اعتراضات گسترده ای در سراسر این کشور آغاز شد هر چند که به گفته کارشناسان اعلام تقلب در انتخابات توسط کشورهای غربی و رسانه های این کشورها در بلاروس کلید خورده است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 438434

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/438434/ترکمنستان-تحلیف-لوکاشنکو-عنوان-رئیس-جمهور-بلاروس-تبریک-گفت

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com