تاریخ انتشارجمعه ۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۴۳۸۳۸۷
مدیر موکب قشقایی‌های ایران گفت: به علت به شیوع بیماری کرونا که جان انسانها را در کشورمان گرفته ، امکان اعزام موکب زائران به کربلای معلی وجود ندارد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازحجت السلام یحیی پروین در گفت‌وگو با خبرنگار در شیراز اظهار داشت: با توجه به اهمیت زیارت اربعین حسینی، برنامه‌ریزی جهت برگزاری آیین  زیارت اربعین  در مناطق عشایری و شهرک‌های عشایرنشین همچنین محلات عشایرنشین شهرها  به ویژه کلانشهر شیراز با رعایت پروتکل بهداشتی انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه گروه تبلیغ عشایری در قالب موکب عشایری حضرت ابوالفضل عباس علیه السلام قشقائی‌های ایران  همسو با دیگر عشایر کشور فعالیت‌های گسترده‌ای را در اربعین حسینی انحام داده‌ است، افزود: قشقایی‌های ایران هر ساله در ایام اربعین حسینی  اقدام به برپایی موکب‌های درون‌مرزی شامل موکب‌های امدادی در حوادث غیرمترقبه می‌کنند و برپایی موکب به مناسبت  نیمه شعبان در قم و جمکران از دیگر فعالیت‌های گروه جهادی و تبلیغی عشایر است.
مسؤول گروه تبلیغی و جهادی ویژه عشایر سیار بیان کرد: همایش تجلیل از خادمین خادمیاران بانیان و همیاران موکب حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) قشقایی‌ها و نیز مسؤولان  و خادمین مواکب استان با همکاری و مساعدت دستگاه‌ها و متولیان مذهبی از دیگر برنامه‌های اجرایی این گروه تبلیغی و جهادی است.
حجت الاسلام پروین بیان داشت: با توجه به هماهنگی به عمل آمده، نذور موکب حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام)  قشقایی‌ها در اربعین سال جاری در قالب مضیف « آشپزخانه»  عتبه سید الشهدا (علیه السلام) پخت می شود.
وی اضافه کرد:  خیران می توانند موارد نیاز شامل برنج، روغن و حبوبات را به  نماینده عتبه سیدالشهدا (علیه السلام) با حضور نمایندگان موک تحویل دهند ودر ضمن شماره حساب اختصاصی موکب حضرت العباس (علیه السلام) قوم تمام شیعه قشقایی  جهت کمک بانک تجارت ۵۷۸۵۰۱۷۱۷۱ است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷