تاریخ انتشارجمعه ۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۴۳۸۳۸۶
دبیر ستاد اربعین حسینی سپاه کربلا گفت: با توجه به شرایط پیش آمده نگاه موکب‌داران مجموعه سپاه استان این است تا موکب‌های اربعین حسینی محدود به اربعین نشوند و در قالب کمک‌های مومنانه، محرومیت‌زدایی و ساخت خانه‌های محروم فعالیت داشته باشند.
۰
plusresetminus
فعالیت موکب‌های اربعین حسینی در حوزه کمک مومنانه و محرومیت‌زدایی
به گزارش بلاغ، محمد عباسپور در جلسه ستاد اربعین حسینی که در اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به شرایط پیش آمده نگاه موکب‌داران مجموعه سپاه استان این است تا موکب‌های اربعین حسینی محدود به اربعین نشوند و در قالب کمک‌های مومنانه، محرومیت‌زدایی و ساخت خانه‌های محروم فعالیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه دستورالعمل جامع اربعین توسط سپاه کربلا استان تدوین و به نواحی بسیج استان ابلاغ شد است، افزود: هفته‌ای که به اربعین حسینی منتهی می‌شود سپاه کربلا با مشارکت نواحی بسیج در شهرستان‌ها اقدام به اجرای برنامه‌های مذهبی و محرومیت‌زدایی در قالب برنامه‌های تبلیغی، فرهنگی، تئاتر، مسابقات و... خواهد کرد.

دبیر ستاد اربعین حسینی سپاه کربلا مازندران تاکید کرد: یک حرکت ارزشمند که امسال در دهه نخست محرم در استان اجرا شد تبدیل هر خانه به حسینیه و عزاداری مقابل درب خانه‌ها بوده که این فرهنگ در اربعین حسینی نباید نادیده گرفته بلکه باید تقویت شود.

عباسپور با اشاره به حضور مسافران در تعطیلات دهه آخر صفر در سواحل و جنگل‌های مازندران گفت: ایستگاه‌های تبلیغی و فرهنگی برای اربعین حسینی توسط بسیجیان در سواحل و مناطق آسیب‌پذیر استان برای مسافران برپا خواهد شد.

*میزبانی امامزادگان مازندران از عزاداران در اربعین حسینی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز گفت: آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان در اربعین حسینی میزبان عزاداران خواهند بود و مراسمات محوری در فضای باز بقاع متبرکه برگزار خواهد شد.
میزبانی امامزادگان مازندران از عزاداران در اربعین حسینی

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اربعین حسینی امسال، گفت: طبق فرمایشات رهبری هرچه ستاد کرونا تعیین کند همان لازم‌الاجرا خواهد بود و حفظ سلامتی ضرورت خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اربعین حسینی امسال پیاده‌روی نخواهیم داشت و مراسمات در استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد، افزود: آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان مازندران در اربعین حسینی میزبان عزاداران خواهند بود و مراسمات محوری در فضای باز بقاع متبرکه برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه مراسم اربعین حسینی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه مانند مراسمات دهه اول محرم در فضای باز و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: محوطه بقاع متبرکه روزانه در نوبت‌های مختلف ضدعفونی می‌شود و ممنوعیت توزیع غذای نذری همچنان پابرجاست.

*برنامه‌ای برای ثبت‌نام زائران اربعین حسینی نداریم

مدیرکل حج و زیارت مازندران نیز گفت: با توجه به خبرهای منتشر شده کشور عراق در اربعین امسال میزبان زائران خارجی نبوده و به همین منظور در استان ثبت‌نام برای اعزام زائران حسینی به اربعین حسینی نخواهیم داشت.

حبیب‌الله ساداتی اظهار کرد: از سال نخست که شروع به اعزام زائران به اربعین حسینی کردیم حدود 20 هزار نفر ثبت‌نام کردند اما در یک جهش قابل توجه طی سال گذشته و با توجه به اینکه در صدور ویزا مشکلاتی هم ایجاد شده بود بیش از 114 هزار مازندرانی عازم اربعین حسینی شده بودند.

وی با بیان اینکه مردم این عطش را دارند تا هرساله در پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی شرکت کنند، افزود: اربعین حسینی دارای ظرفیت بزرگ معنوی است و بسیار از خانواده‌ها که شرایط مالی مناسبی ندارند در ایام اربعین به‌علت اینکه سفر ارزانی به‌شمار می‌رود به کربلا مشرف می‌شدند اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا این توفیق از عزاداران حسینی گرفته شده است.

مدیرکل حج و زیارت مازندران بیان کرد: با توجه به خبرهای منتشر شده کشور عراق در اربعین امسال میزبان زائران خارجی نبوده و به همین منظور در استان ثبت‌نام برای اعزام زائران حسینی به اربعین حسینی نخواهیم داشت.

ساداتی بیان کرد: عزاداری در اربعین حسینی تعطیل نخواهد شد بلکه در داخل کشور با شور بیشتری با جلوه‌های مختلف اقدام به عزاداری خواهد پرداخت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴