مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی گفت: هم زمان با روز جهانی گردشگری بازدید از موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی تحت پوشش وزارتخانه روز یکشنبه ششم مهر ۹۹ رایگان شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازمحمدرضا کارگر مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی گفت: با توجه به موافقت وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به مناسبت گرامیداشت روز جهانی گردشگری، بازدید از موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی تحت پوشش وزارتخانه روز ششم مهر ۹۹ رایگان اعلام می‌شود.
و ی افزود: مردم در این روز می‌توانند از تمام موزه‌ها، کاخ‌موزه‌ها و تمام اماکن تحت پوشش سازمان میراث‌فرهنگی در سراسر کشور رایگان بازدید کنند.
برگزاری نمایشگاه عکس و کارت پستال‌های عزاداری محرم در دوره قاجار
رئیس روابط عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری از برگزاری نمایشگاه «نگارگذر عکس عاشورایی » همزمان با هفته دفاع مقدس و ایام محرم و صفر خبر داد.
علیرضا ناصری با اعلام این خبر گفت: در این نمایشگاه که از دوم تا پانزدهم مهرماه پذیرای علاقه‌مندان است ۴۰ قطعه عکس و کارت پستال از عزاداری ایام محرم و صفر در دوره قاجار به نمایش گذاشته می‌شود.
وی با بیان اینکه این مجموعه از رونق و اهمیت عزاداری‌های ایام محرم و صفر در دوران قاجار حکایت دارد تصریح کرد: این نمایشگاه با محوریت محرم، عاشورا، تعزیه، آیین‌های سوگواری و روضه‌خوانی در عزاداری سید سالار شهیدان برگزار می‌شود.
ناصری هدف از برگزاری این نمایشگاه را گسترش و تبلیغ فرهنگ عاشورایی و ایجاد فضای معنوی در پایتخت عنوان کرد و گفت: زنده نگه‌داشتن فرهنگ عاشورا و نمایش قدمت برگزاری آیین‌های سوگواری در ماه محرم و صفر از گذشته تا به امروز از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه است.
وی تصریح کرد: بازدید از نمایشگاه «نگارگذر عکس عاشورایی» واقع در خیابان امام خمینی، ابتدای خیابان سی‌تیر، خیابان پروفسور رولن، روبه‌روی موزه ملی ایران از دوم تا پانزدهم مهر ماه همه روزه از ساعت ۹ الی ۱۴ برای عموم آزاد است.
تسهیلات 670 میلیاردی کرونا به هنرمندان صنایع‌دستی
مدیرکل حمایت از تولید صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از پرداخت ۶۷۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونا به متقاضیان تا پایان شهریور ۹۹ خبر داد.
فرهاد فلاح با اعلام این خبر افزود: تا پایان شش‌ماهه اول سال جاری، ۱۱هزار و ۳۶ تقاضا از سوی فعالان صنایع‌دستی و مسئولان کارگاه‌ها به بانک‌های عامل ارسال شده که تاکنون ۶۷۰ میلیارد ریال تسهیلات موسوم به تسهیلات کرونا به این متقاضیان پرداخت شده است.
وی گفت: تسهیلات کرونا به متقاضیان و کارگاه‌های صنایع‌دستی از سوی بانک‌های عامل پرداخت شده که در مجموع ۱۸ هزار و ۸۳۹ هنرمند صنایع‌دستی و شاغلان این حوزه را شامل می‌شود.
مدیرکل حمایت از تولید صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به پیگیری‌های معاونت صنایع‌دستی برای پرداخت تسهیلات کرونایی، عنوان کرد: پرونده‌های دیگری نیز در دست اقدام است، پرداخت ۱۸۷۰میلیارد ریال دیگر از محل تسهیلات کرونا به متقاضیان، در بانک‌های عامل در دست بررسی است.
وی در ادامه به دیگر حمایت‌ها از هنرمندان صنایع‌دستی اشاره کرد و گفت: در این هفته خوشبختانه توانستیم برای کارگاه‌های صنایع‌دستی، سهمیه گاز مایع از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی دریافت کنیم.
فلاح خاطرنشان کرد: متقاضیان می‌توانند برای دریافت این سهمیه، در سامانه تجارت آسان ثبت نام کرده و درصورت تأیید  معاونان صنایع‌دستی استان‌ها، سهمیه خود را دریافت کنند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
عملیات وعده صادق غرورآفرین و مقتدرانه بود
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
اقدامات سپاه مایه سربلندی ملت ایران شده است
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴