تاریخ انتشارجمعه ۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۴۳۸۳۷۳
نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو کنفرانس تعامل و اعتماد سازی در آسیا برگزار و ریاست این سازمان به قزاقستان منتقل شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازجلسه وزرای امور خارجه کشورهای عضو کنفرانس تعامل و اعتماد سازی در آسیا تحت ریاست «مختار تلئوبردی» وزیر امور خارجه قزاقستان برگزار شد.
وزارت امور خارجه قزاقستان با اعلام این مطلب هدف اصلی این نشست را انتقال ریاست بر کنفرانس تعامل و اعتماد سازی در آسیا از تاجیکستان به قزاقستان عنوان کرد.
تلئوبردی طی سخنانی در این نشست دیدگاه و اولویت های قزاقستان به عنوان رئیس کنفرانس تعامل و اعتماد سازی در آسیا برای سال های 2020-2022 را ارائه کرد.
وی تاکید کرد که ایده نخستین رئیس جمهور قزاقستان در زمینه فراخوان کنفرانس تعامل و اعتماد سازی در آسیا که برای نخستین بار در جریان چهل و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در سال 1992 میلادی بیان شد منجر به آغاز تاسیس قالب جدید همکاری در زمینه تقویت اعتماد و امنیت در آسیا شد.
تلئوبردی به عنوان یکی از اولویت های اصلی ریاست قزاقستان بر این کنفرانس را تداوم نهادینه سازی آن عنوان کرد  که به نوبه خود امکان گسترش همکاری بین کشورهای عضو را فراهم و همچنین جایگاه این سازمان را در صحنه بین المللی افزایش می دهد.
وزیر امور خارجه قزاقستان تاکید کرد: این کشور در دوره ریاست خود قصد دارد کارها در زمینه اجرای عملی فهرست اقدامات اعتماد کنفرانس تعامل و اعتماد سازی در آسیا را تقویت و همچنین ارتباطات خارجی با سایر سازمان ها و همایش های منطقه ای گسترش دهد.
در جریان این نشست روسای نهادهای دیپلماتیک کشورهای شرکت کننده به اتفاق آراء از کاندیدی «کایرات ساریبای» سفیر قزاقستان در اتریش به عنوان مدیر اجرایی دبیرخانه کنفرانس تعامل و اعتماد سازی در آسیا حمایت کردند.
علاوه بر این سران نهادهای دیپلماتیک کشورهای عضو در مورد مهم ترین موضوعات دستور کار بین المللی و منطقه ای بویژه در زمینه تعامل کشورهای عضو کنفرانس تعامل و اعتماد سازی در آسیا در شرایط همه گیری کرونا و دورنمای همکاری در دوره بعد از کرونا بحث و تبادل نظر سازنده انجام دادند.
شرکت کنندگان این نشست بر اهمیت تشدید همکاری ها در چارچوب این کنفرانس تاکید و علاقه مندی خود برای فعال سازی بیشتر تعاملات با هدف تقویت صلح، امنیت و رفاه در آسیا در دوره ریاست قزاقستان بر این کنفرانس ابراز داشتند.
هدف اصلی کنفرانس تعامل و اعتماد سازی در آسیا تلاش برای ایجاد یک ساختار موثر و قابل قبول برای تامین صلح و امنیت در آسیا است.
در حال حاضر 27 کشور مختلف عضو کنفرانس تعامل و اعتماد سازی در آسیا هستند. 8 کشور و 5 سازمان بین المللی به عنوان ناظر این کنفرانس می باشند.
دفتر دبیرخانه کنفرانس تعامل و اعتماد سازی در آسیا مستقر در «نورسلطان» پایتخت قزاقستان است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴