تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
کد مطلب : ۴۳۸۳۴۹
امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه الگو شدن مقاومت از مهمترین دستاوردهای دفاع مقدس است گفت: دنیا نگران صادر شدن تسلیحات ساخته شده توسط جوانان ایرانی به کشورهای دیگر است.
۰
plusresetminus
الگو شدن مقاومت از مهم‌ترین دستاوردهای دفاع مقدس است
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در یادواره شهدای اصناف فریدونکنار که در بازار قائم این شهرستان برگزار شد با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، اظهارکرد: خداوند متعال در قرآن می‌فرمایند “درحالی که شاید مومنان ‌جهاد و مبارزه را دوست نداشته باشند اما بر آن‌ها لازم و دارای منفعت است.
 
وی خاطرنشان کرد: جنگ‌ها به‌صورت معمول، عامل ویرانی بوده، آبادانی‌ها را خراب کرده، انسان‌های مظلوم را به قتل رسانده و ضرر و زیان‌های اقتصادی و روانی دارد که افراد عاقل هیچگاه طالب جنگ نیستند و صلح را بهتر دوست دارند.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: اما اگر کسانی بخواهند با تجاوز به حریم یک کشور ناموس، اراضی، عزت، استقلال، اموال و فرهنگ آن کشور را مورد تعرض قرار دهند، عقلانیت و شرف در آن است که باید با دفاع تجاوزگر را از کشور دور کرده و تسلیم نشد.

جلالی یادآور شد: جنگ تحمیلی که در ۳۱ شهریور ۵۹ آغاز شد جنگی ناخاسته بود که عراق به قصد غارت و تخریب جمهوری اسلامی آمده و دست به جنایت در خرمشهر و شهرهای مرزی زده بودند.

وی اظهارکرد: درحالی که جمهوری اسلامی در ابتدای انقلاب خود قرار داشت و از نیروهای نظامی و دفاعی خوبی برخوردار نبود این جنگ صورت گرفت.

امام جمعه فریدونکنار با بیان اینکه صدام فقط ابزاری برای جنگ با ایران بود گفت: ۸۳ کشور دنیا به‌ویژه دو ابرقدرت آن زمان آمریکا و شوروی پشتیبان عراق بوده و تمام تجهیزات مالی و نظامی را در اختیار صدام قرار داده بودند.

جلالی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس تنها و مظلوم بود، ادامه داد: درایت امام خمینی(ره)، لطف الهی و حضور آحاد مختلف از جمله مردان در مناطق جنگی و زنان در پشت جبهه موجب وحدت و پیروزی رزمندگان در صحنه دفاع مقدس شد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس دارای دستاوردهای زیادی بوده است خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای دفاع مقدس الگوسازی مقاومت بوده که با دست خالی و مشکلات فراوان می‌توان در برابر دشمن ایستاد و پیروز شد.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه در دوران تحریم و جنگ توانستیم صادر کننده بنزین باشیم تصریح کرد: درحالی که ما سیم خاردار را ابتدای جنگ وارد می‌کردیم اما هم‌اکنون دنیا نگران صادر شدن تسلیحات ساخته شده توسط جوانان ایرانی به کشورهای دیگر است.

جلالی گفت: عدم رای به آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی در سازمان ملل و ضربه کوبنده سپاهیان به پایگاه عین‌الاسد از قدرت‌های جمهوری اسلامی ایران به برکات دفاع مقدس بوده است.

وی یادآورشد: کشور ایران زمانی وابسته تمام بوده و درحالی که حتی سران دیگر کشورها بدون اجازه شاه وارد ایران می‌شدند اما امروز به قدرت نخست منطقه تبدیل شد که از دستاوردهای دفاع مقدس و خون شهدا است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲