تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۸
کد مطلب : ۴۳۸۳۳۳
رئیس‌جمهور آمریکا طی یک نشست مطبوعاتی در کاخ سفید گفت: هشت تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کردیم، ولی آنچه دیدیم، تابوت سربازان ما(آمریکایی) بود.
۰
plusresetminus
ترامپ: 8 تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کردیم آنچه دیدیم تابوت سربازانمان بود

به گزارش بلاغ، پایان دادن به جنگ‌های بیهوده در منطقه غرب آسیا و بازگرداندن نیروهای آمریکایی از منطقه، از جمله شعارهای انتخاباتی «دونالد ترامپ» در سال 2016 بود.

وی که در این نوع اظهارات، سیاست‌های زشت آمریکا و جنایات این کشور در جهان را بر ملا می‌کند، در سال 2016 علاوه‌بر اینکه اعتراف کرده بود، «داعش» ساخت آمریکا است، گفته بود که آمریکا در جنگ خاورمیانه(از سال 2001 به بعد)، هفت تریلیون دلار بیهوده هزینه کرده است.
حالا ترامپ در یک نشست مطبوعاتی، می‌گوید که آمریکا هشت تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کرده است. این تفاوت آمار نشان می‌دهد که او شخصا از 2016 تا کنون، یک تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کرده است!

رئیس‌جمهور آمریکا طی نشست مطبوعاتی خود در کاخ سفید، گفت: «نظامیان این کشور(آمریکا) تاکنون صدهزار نفر از مردم خاورمیانه را به قتل رسانده‌اند.
من همیشه گفته ام که خاورمیانه خونین‌ترین جای جهان است و نباید این گونه باشد و بدترین تصمیم کشور ما تا کنون، رفتن به خاورمیانه بوده است. میلیون‌ها نفر از هر دو طرف
کشته شدند.
برخی می‌گویند نباید این حرف‌ها را بزنی اما من می‌گویم.باید بگویم چنین چیز وحشتناکی رخ داد ما مسیر دیگری در پیش گرفته ایم.» وی گفت: «هشت تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کرده‌ایم، ولی آنچه دیدیم، تابوت سربازان ما بود.»

تمجید ترامپ از یک حمله وحشیانه
رئیس‌جمهور آمریکا طی یک سخنرانی انتخاباتی، از برخورد وحشیانه پلیس این کشور با خبرنگاران حاضر در اعتراضات ضدنژادپرستی، قدردانی کرد.
فارس به نقل از روزنامه «ایندیپندنت» گزارش داد، ترامپ در سخنرانی انتخاباتی خود در ایالت پنسیلوانیا گفت، نیروهای پلیس «آنها (خبرنگاران) را از چپ و راست می‌گرفتند».
رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «آنها یکی را گرفتند و [او می‌گفت] من خبرنگارم، من خبرنگارم و [مأمور گارد ملی در پاسخ ‌گفت]، بزن به چاک! آنها او را مثل یک بسته کوچک ذرت بو داده به گوشه‌ای پرت کردند».
ترامپ در ادامه گفت: «منظورم این است که، صادقانه بگویم، وقتی می‌بینی که این مسخره‌بازی‌ها این قدر طول می‌کشد، دلت نمی‌خواهد این کار را بکنی، اما واقعاً صحنه زیبایی است. واقعاً صحنه زیبایی است».
اشاره ترامپ به ویدئویی است که در آن نیروهای پلیس آمریکا بعد از نزدیک شدن به «جوسی هوانگ» خبرنگار «اِل‌اِی ایست»، «رادیو کی‌پی‌سی‌سی» و «ان‌پی‌آر» (رادیو ملی آمریکا) مستقر در شهر لس‌آنجلس، با خشونت به او دستبند زده و بی‌توجه به فریادهای وی درباره خبرنگار بودنش، این زن خبرنگار را ابتدا به خودروی پلیس می‌کوبند و سپس با صورت روی کف خیابان می‌خوابانند.
ترامپ پیش از این بارها رسانه‌هایی که اخبار مربوط به اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا را پوشش می‌دهند، «رسانه‌های اخبار جعلی و دشمن ملت آمریکا» خوانده است.
همچنین، رئیس‌جمهور آمریکا به صورت تمام قد، از گارد ملی و مأموران فدرال، که به سرکوب معترضان می‌پردازند، دفاع کرده است.

آماده‌باش در لوئیزویل
خبر دیگر از آمریکا اینکه رویترز گزارش داد شهردار «لوئیزویل» در ایالت می‌سی سی پی آمریکا به منظور مقابله با اعتراضات احتمالی ضدنژادپرستی، در این شهر حالت فوق‌العاده اعلام و دستور بستن ورودی و خروجی‌های این شهر را صادر کرد.
اعلام حالت فوق‌العاده در شهر لوئیزویل در آستانه اعلام حکم دادگاه این شهر در ارتباط با قتل «برونا تیلور»، تکنسین پزشکی سیاه پوست به دست پلیس این شهر برقرار شد.
همچنین، با توجه به برقراری وضع امنیتی در لوئیزویل اکثر فروشگاه‌های میدان اصلی این شهر نیز تعطیل شدند.
بنا به اعلام خبرگزاری رویترز، بخش‌های اصلی شهر تعطیل شده و امکان عبور از ایست‌های بازرسی پلیس برای رسیدن به مرکز شهر دشوار است.
شهردار لوئیزویل هدف از این اقدامات را تأمین فضا و فرصت برای معترضان احتمالی برای تجمع
اعلام کرد.
وی تاکید کرد: در عین حال، ما در حال آماده ‌سازی برای هر گونه احتمالی هستیم تا همه را در امان نگه داریم.تیلور ۲۶ ساله‌اندکی پس از نیمه شب ۱۳ مارس(23 اسفند 98) پس از ضرب و شتم از سوی سه افسر پلیس که به زور وارد منزل او شدند، به ضرب ۵ گلوله از سوی این افسران پلیس به قتل رسید.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴