کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در مراسم تجلیل از فعالان عرصه ستاد پشتیبانی جبهه مطرح شد

پیشتازی سوادکوه در ارسال امکانات سنگرسازی به جبهه‌ها/ دفاع مقدس فرصتی برای انتقال ارزش ها به نسل جوان

3 مهر 1399 ساعت 8:13

سرپرست فرمانداری شهرستان سوادکوه گفت:شهرستان سوادکوه در ارسال امکانات سنگرسازی پیشتاز بود و مردم با یک بسیج همگانی در ستاد پشتیبانی جنگ از رزمندگان حمایت می‌کردند تا قوت قلبی برای رزمندگان باشند.


به گزارش بلاغ، عین الله طالبی در مراسم تجلیل از کارمندان ادارات، نهادهای فعال در عرصه ستاد پشتیبانی جبهه و جنگ شهرستان سوادکوه با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی بساط میدان داری و قدرت امریکا از کشور ایران برچیده شد، اظهار کرد: امریکا که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی منافع خود در ایران را در خطر دید کارشکنی ها و حملات  داخلی خود را آغاز کرد تا بواسطه آشوب ها و ترورهای داخلی و ایجاد ناامنی در کشور، انقلاب اسلامی را در نطفه خفه کند.
 
وی با اشاره به اینکه امریکا با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی با  تحریک پنهانی صدام، رهبر وقت عراق جنگ را بر ایران تحمیل کرد، افزود: جنگ در شرایطی به ایران تحمیل شد که نیروهای نظامی وضعیت مناسبی نداشتند و در وضعیت برابر با ارتش عراق نبودند، انقلاب اسلامی نوپا بوده و نیروهای مسلح و ارتش آمادگی و تجهیزات کافی برای مقابله و دفاع در اختیار نداشتند. 
 
سرپرست فرمانداری شهرستان سوادکوه با اشاره به تدبیر معمار کبیر انقلاب در جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) دفاع در برابر دشمن بعثی را دفاع مقدس نامیدند، قداست‌بخشی به دفاع موجب شد تا مردم انقلابی و مذهبی نگاه متفاوتی نسبت به جنگ پیدا کنند و هر کس چه مرد و چه زن و چه پیرمرد و چه پیرزن به دنبال یافتن نقش خود در دفاع مقدس همچون انقلاب اسلامی باشد، مردم ایران با حداقل امکانات دفاعی در مقابل ابرقدرت‌ها ایستادگی کردند.
 
این مسئول خود باوری و اعتماد به نفس را از دستاوردهای دفاع مقدس برشمرد و گفت: در جنگ و دوران دفاع مقدس هشت ساله،‌ به این نتیجه رسیدیم که باید بر روی پای خود بایستیم و با وجود تمام تحریم به خودکفایی در تولیدات و تجهیزات نظامی دست یافتیم، ایرانی که  که در ابتدای جنگ، مهمترین تولیداتش سلاح سبک بوده بعد دوران جنگ تحمیلی، در موقعیتی قرار گرفت که توانست محصولات خود در بخش‌ها و موضوعات مختلف نظامی به خودکفایی برساند.
 
طالبی با یادآوری خاطرات گذشته و جمع‌آوری کمک های مردمی از سوی سپاه پاسداران، اظهار کرد: مردم ایران خالصانه در ستاد پشتیبانی جنگ فعالیت می‌کردند و به عینه شاهد بودیم، شهرستان سوادکوه در ارسال امکانات سنگر سازی پیشتاز بود و مردم با یک بسیج همگانی در ستاد پشتیبانی جنگ از رزمندگان حمایت می‌کردند تا قوت قلبی برای رزمندگان باشند. 
 
وی با اشاره به گذشت و ایثار  مردم در ستاد پشتیانی جنگ گفت: دامدار سوادکوهی با دستان خالی اما قلبی بزرگ تنها دام خود جهت حمایت از رزمندگان تقدیم ستاد پشتیبانی می‌کرد تا بتواند نقشی در دوران دفاع مقدس داشته باشد، مردمی که  ‌در پشت‌ صحنه‌ نقش‌ عظیمی ‌ایفا می‌کردند که ‌هیچ ‌دوربینی ‌نتوانسته ‌است ‌این ‌نقش‌ را سزاوارانه ‌به ‌تصویر بکشاند باید به نسل امروز منتقل شود.
 
سرپرست فرمانداری شهرستان سوادکوه با تاکید بر اینکه رزمندگان ذخایر دوران دفاع مقدس هستند، افزود: فرهنگ دفاع مقدس که مملو از گذشت، ایثار و معنویت است و باید به نسل های فعلی و آتی انتقال داد، ایثار جوانانی که عاشقانه پای غیرت و اعتقاداتشان ایستاده و اجازه ندادند مشتی از خاک کشور به دست دشمن یاغی برسد، برای نسل امروز بیان شود، دفاع مقدس یک  فرصت است، باید از آن در جهت انتقال ارزش ها به نسل جوان بهره برد.
 
وی در پایان تاکید کرد: یاد و خاطره شهدا را باید همیشه زنده نگه داشت، اگر ما بخواهیم راه شهدا را ادامه دهیم باید خصلت های شهدا را بشناسیم،  پدران و مادران شهدا و رزمندگان با تربیت و پرورش فرزندانی غیور و رشید كه برای پاسداری و دفاع از تمامیت ارضی و حفظ ارزش های امام (ره) و انقلاب از هیچ تلاش و كوششی دریغ نكردند، نقش بسیار برجسته‌ای ایفا كردند، همه ما وظیفه داریم در جهت حفظ آرمان های شهدا و انتقال آن به نسل های آینده تلاش كنیم.

انتهای پیام


کد مطلب: 438328

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/438328/پیشتازی-سوادکوه-ارسال-امکانات-سنگرسازی-جبهه-ها-دفاع-مقدس-فرصتی-انتقال-ارزش-نسل-جوان

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com