تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۴۳۸۳۰۴
تیم‌های اروپایی مسابقات خود را برگزار کردند، اما تیم والیبال نوجوانان ایران هنوز سرمربی ندارد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازرقابت‌های والیبال نوجوانان پسر زیر 19 آسیا و انتخابی جهان قرار است از 20 تا 27 دی‌ماه به میزبانی ایران و در شهر شیراز برگزار شود. والیبال ایران در رده‌ پایه دارنده عنوان قهرمانی آسیا و جهان است، اما شرایطی که این روزها بر تیم‌های پایه حاکم است کمی اهالی این رشته را نگران می‌کند.
این روزها مسئولان فدراسیون والیبال برگزاری لیگ برتر آن هم با رعایت کمترین پروتکل‌های بهداشتی را بزرگترین دستاورد خود می‌دانند و کمتر کسی حواسش به تیم‌های پایه است. برای تیم ملی بزرگسالان هم شرایط تعریفی ندارد؛ درحالی که آلکنو انتخاب شده و توافق هم کرده است، اما مسئولان اصرار به صحنه‌سازی و نمایش دارند تا شاید بعدها بتوانند از این شرایط استفاده کنند.

* خواب زمستانی والیبال ایران
در حالی که فدراسیون والیبال ایران با بهانه ویروس کرونا و برخی دلایل نامشخص همچنان در خواب زمستانی به سر می‌برد، قاره اروپا و تیم‌های اروپایی با رعایت تمامی ضوابط بهداشتی رقابت‌های خود را برگزار کردند. در مسابقات قهرمانی نوجوانان اروپا تیم ایتالیا به عنوان میزبان این مرحله از مسابقات با پیروزی قاطع در 3 ست پیاپی در فینال مقابل تیم شگفتی‌ساز جمهوری چک مدال طلا را از آن خود کرد. در بازی رده‌بندی هم لهستان با پیروزی 3 بر یک مقابل بلغارستان روی سکوی سوم ایستاد.
مجوز برگزاری اردوهای ملی و رقابت‌های باشگاهی توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا صادر شده و نوجوانان ایران در انتظار تعیین سرمربی خود هستند. برترین‌های اروپا از حالا برای حضور در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان برنامه‌ریزی می‌کنند، اما تیم ایران هنوز نمی‌داند با هدایت چه کسی باید در مسابقات آسیایی حاضر شود.
* روس‌ها به بهانه کرونا نیامدند
روسیه غایب بزرگ این رقابت‌ها بود. مسئولان این تیم مدعی شدند که والدین ورزشکاران تمایلی به شرکت در این دوره از مسابقات نداشتند، ضمن اینکه بحث پروازها هم مطرح بود و این موضوعات موجب شد تا روس‌ها قید حضور در این دوره از رقابت‌های قهرمانی نوجوانان اروپا را بزنند. این در حالی است که سایر کشورها با اتوبوس و بدون دردسر خود را به ایتالیا رساندند.

* ولاسکو، عامل جهش لاجوردی‌پوشان
ذکر یک نکته دیگر در این بین حائز اهمیت است. خولیو ولاسکو که به عنوان مدیر تیم‌های پایه ایتالیا فعالیت می‌کند چندی پیش توانست تیم جوانان این کشور را به فینال رقابت‌های جهانی برساند و این بار توانست با تیم نوجوانان ایتالیا عنوان قهرمانی اروپا را کسب کند. ولاسکو بعد از خداحافظی رسمی از مودنا و اتمام دوران مربیگری‌اش، از سوی فدراسیون والیبال ایتالیا مسئولیت مدیریت تیم‌های پایه این کشور را برعهده گرفت.
از سال 2019 که او به این سمت منصوب شد، تیم نوجوانان و جوانان ایتالیا به ترتیب قهرمان و نایب قهرمان جهان شد و در سال 2020 هم تیم نوجوانان این کشور عنوان قهرمانی اروپا را کسب کرد. ولاسکو که با کسب چندین مدال طلای قهرمانی جهان، جام‌جهانی، جام ملت‌های اروپا و جام قهرمانان و مدال نقره المپیک 1996 به نوعی پرافتخارترین سرمربی تیم ملی بزرگسالان ایتالیا هم محسوب می‌شود، در سال‌های آخر عمرش نیز در رده پایه باعث تحول بزرگی شد. 
* تعلل‌های متوالی و فرصت‌هایی که از دست می‌رود
در شرایطی که تیم‌های اروپایی تمرینات و مسابقات خود را هم برگزار کردند، اما تیم نوجوانان ایران در بلاتکلیفی مطلق به سر می‌برد. پیش از اینکه صحبت‌هایی درمورد انتخاب سرمربی تیم ملی بزرگسالان مطرح شود موضوع انتخاب سرمربی تیم نوجوانان بسیار داغ بود، اما فدراسیون با سیاست خاصی که داشت باعث شد تا همه چی به دست فراموشی سپرده شود.
در شرایطی که چند ماه دیگر نوجوانان ایران باید در کشورمان از عناوین گذشته خود دفاع کنند، اما تکلیف نیمکت این تیم هنوز مشخص نیست. به عقیده کارشناسان تا پیش از شروع مسابقات نوجوانان قهرمانی اروپا باید تکلیف سرمربی تیم ایران مشخص می‌شد تا وی یا یکی از دستیارانش بتواند راهی ایتالیا شده و مسابقات اروپایی را آنالیز می‌کرد، اما این اتفاق رخ نداد. 

اگر در ماه‌های آینده هر اتفاقی در رده نوجوانان رخ دهد از حالا باید دلایلش را دانست. مسئولان فدارسیون برای هر انتخابی آنقدر تعلل می‌کنند تا همه چیز خراب می‌شود. در روزهای اخیر به نظر می‌رسد داورزنی و مشاورانش از برکناری وکیلی پشیمان هستند و تلاش می‌کنند تا شرایط را برای بازگشت وی فراهم کنند که این موضوع خود بزرگترین اشتباه خواهد بود. پیش از این چهره‌هایی همچون مسعود آرمات، غلامرضا مومنی‌مقدم و علیرضا طلوع‌کیان به عنوان گزینه‌های هدایت تیم ملی نوجوانان مطرح شده بودند. باید منتظر ماند و دید که فدراسیون چه زمانی به فکر این تیم خواهد افتاد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما