تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
کد مطلب : ۴۳۸۲۹۸
شرکت کوالکوم از تولید تراشه جدید میان بردی خبر داده که از هوش مصنوعی برای افزایش کیفیت تماس های صوتی و افزایش وضوح آن استفاده می کند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ تراشه یادشده از فناوری هایی مانند ام ام ویو و طیف فرکانسی 6 گیگاهرتزی نسل پنجم پشتیبانی می کند.
این تراشه که اسنپ دراگون 750 جی نام دارد، برای استفاده در گوشی های میان رده تولید شده و از نظر کیفیت یک گام پایین تر از اسنپ دراگون 765 جی است. سیستم هوش مصنوعی این تراشه با قابلیت انجام 4 تریلیون محاسبه در ثانیه کیفیت منحصر به فردی دارد.
این سیستم هوش مصنوعی صداهای مزاحم پس زمینه را در زمان مکالمه افراد حذف کرد و جلوی اکوشدن صدا را هم می گیرد. از همین رو مخاطب تماس های تلفنی به خوبی صدای فرد مقابل را می شنود. کوالکوم می گوید این تراشه صدای ساخت و ساز در محیط اطراف، سر و صدای بچه ها، شلوغی ناشی از صدای حیوانات و غیره را حذف می کند.
این تراشه قرار است در گوشی هایی همچون وان پلاس نورد 500 دلاری و ال جی ولوت 600 دلاری مورد استفاده قرار بگیرد. بنابراین استفاده از آن تا قبل از پایان سال 2020 امکان پذیر خواهد بود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴