تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۴۳۸۲۶۱
سهیل کریمی ضمن تمجید از ساخت سریال سلمان فارسی پس از سال‌ها وقفه و مشکلات مختلف، گفت: ساخت سریال‌هایی با موضوع دفاع مقدس (شهید باکری) و تاریخ انقلاب اسلامی (بنی‌صدر) جای تقدیر دارد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازسهیل کریمی -مستندساز- در گفت و گو با خبرنگار درباره تغییر رویکرد رسانه ملی و واکنش به موقع به مسائل روز با تولید سریال‌ها گفت: این که در حوزه‌های مختلف از جمله وقایع انقلاب و دهه شصت یا دفاع مقدس آثار نمایشی ساخته شود بسیار ارزنده است.
وی ادامه داد: درخصوص تولید سریال‌هایی درباره وقایع انقلاب (بنی‌صدر) یا دفاع مقدس (شهید باکری) پیش‌تر مخاطب با مستندات آن آشنا شده و جای خالی کارهای نمایشی از این دست در این حوزه  کاملا حس می‌شود که باید به مدیران سیمافیلم تبریک گفت. کار بسیار ارزنده‌ای است چراکه درخصوص تولید آثار نمایشی درباره این موضوعات غفلت صورت گرفته است.
کریمی اظهارداشت: مخاطب با ارائه مستنداتی چون روایت فتح و دیگر مستندها با موضوعات دفاع مقدس به خوبی آشنا است و از این جهت آثار نمایشی در این حوزه برایش قابل درک و لمس است یا موضوعات انقلاب از ابتدا با مستندهای دست و پا شکسته که از تلویزیون پخش می‌شد و بعدتر با حضور جریان‌های انقلابی و ساخت مستندهای متفاوت در این حوزه کار درام و باورپذیری را برای مخاطب در حوزه نمایشی و درام آسان می‌کند.
کارگردان مستندهای جنگ ادامه داد: درباره آثار و رخدادهای روز مثل دستگیری روح الله زم یا شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی که واقعیت ‌های روز جامعه است، هنوز مخاطب مستندی درباره این وقایع ندیده است. تا سند به مخاطب ارائه ندادیم به عقیده من رفتن به سمت قصه و درام در این حوزه خاص ایجاد فضای منفی خواهد کرد زیرا مخاطب هنوز با چند و چون موضوع با ارائه سند آشنا نشده است و ممکن است ذهن مخاطب  به سمت اغراق در قصه برود.
سهیل کریمی کارگردان مستند «حاج والی»، «زخم پیوار» و... درباره ساخت سریال سلمان فارسی در سیمافیلم گفت: در سال ۹۰ برای تولید یک مستند در سیمافیلم رفت و آمد داشتم و پوستر این مجموعه را (سلمان فارسی) در دفتر مدیرعامل وقت می‌دیدیم و همیشه سوال می‌کردم چه زمانی این سریال ساخته می‌شود. به‌حمدالله مشکلات در دوره جدید مدیریت سیمافیلم به همت دوستان مرتفع شد و کار تولید توسط آقای داود میرباقری آغاز شد که بسیار ارزنده است. من به شخصه منتظر ساخت این سریال بودم و از دغدغه‌های اساسی من بود که امیدواریم زودتر کارهای تولید به انجام برسد و شاهد این اثر باشیم.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴