کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمریکایی‌ها پای بانک آلمانی را هم به رسوایی 2 هزار میلیارد دلاری کشیدند

1 مهر 1399 ساعت 22:30

مقامات آمریکایی مدعی هستند که بخش قابل توجهی از 2 هزار میلیارد دلار نقل و انتقال پول مشکوک در بانک‌های بزرگ بین‌المللی با همکاری دویچه بانک آلمان انجام شده است.


به گزارش بلاغ به نقل ازراشاتودی، مقامات آمریکایی می‌گویند دویچه بانک آلمان در 1.3 هزار میلیارد دلار از 2 هزار میلیارد دلار نقل و انتقال پول مشکوک به پولشویی و پول کثیف دست داشته است.
این حجم پول‌ها بین سال‌‌های 1992 تا 2017 در بانک‌های بزرگ جهان از جمله بانک‌های جی‌پی‌مورگان و ملون نیویورک در آمریکا و بانک HSBC و استاندارد چارتد انگلیس جابجا شده‌اند.
اسنادی که اخیرا توسط خبرگزاری بازفید منتشر شده با کنسرسیوم بین‌المللی خبرنگاران تحقیق‌گر به اشتراک گذاشته شده، حاکی از آن است که 5 بانک بزرگ بین‌المللی هزاران میلیارد دلار برای قاچاقچیان بزرگ مواد مخدر، و باندهای گانگستری و خلافکاری پول جابجا کرده‌اند.
اسناد منتشر شده مرکز فینسن یا به عبارتی شبکه مقابله با جرایم اقتصادی وزارت بازرگانی آمریکا حاکی از آن است که کارمندان بانک‌ها حدود 2 هزار میلیارد دلار نقل و انتقال پول مشکوک بر بانک‌های بزرگ بین‌المللی را گزارش کرده اما این مسئله باعث نشده که این بانک‌ها از جابجا کردن منابع  مالی برای خلافکاران خودداری کنند.
این بانک‌ها حتی پس از آنکه به خاطر اقدامات خود در این زمینه جریمه هم شدند باز هم به جابجا کردن پول کثیف ادامه دادند.
دویچه بانک آلمان در بیانیه‌ای گفته اتفاقاتی که در اسناد افشا شده به آنها اشاره شده است قبلا مورد تحقیق قرار گرفته و به فراهم شدن راه حل‌هایی در حوزه همکاری بانک‌ها و جلوگیری از این اتفاقات منجر شده که پیشتر به صورت عمومی اطلاع رسانی شده است.
دویچه بانک می‌گوید که منابع قابل توجهی را برای تقویت کنترل بر نقل وانتقالات پولی تخصیص داده و به شدت به تعهدات و الزامات قانونی متمرکز شده است.
این بانک پیشتر متهم به نقض تحریم‌های آمریکا از طریق فراهم کردن زمینه انجام مبادلات بانکی شده بود و در سال 2015 به خاطر همکاری با کشورهای تحریم شده از جمله ایران، سوریه، لیبی، سودان و میانمار 258 میلیون دلار جریمه پرداخت کرده بود.
اسناد فینس نشان می‌دهد که دویچه بانک آلمان پس از سال 2015 هم به نقل و انتقال پول‌های مشکوک ادامه داده است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 438226

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/438226/آمریکایی-ها-پای-بانک-آلمانی-هم-رسوایی-2-هزار-میلیارد-دلاری-کشیدند

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com