تاریخ انتشارسه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰
کد مطلب : ۴۳۸۲۲۲
دستیار سرمربی سابق تیم ملی کشورمان به تمجید از خریدهای جدید پورتو و ماریتیمو پرداخت.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازسایت «tribunaexpresso» پرتغال، سباستیانو ماسیاس، مربی بدنساز تیم ملی فوتبال کلمبیا که از سال 2016 با کارلوس کی روش در تیم ملی ایران شروع به همکاری کرده است. این مربی پرتغالی درباره دو انتقال جدید به لیگ پرتغال یعنی مهدی طارمی بازیکن پورتو و علی علیپور بازیکن ماریتیمو صبحت کرد که به شرح زیر است:
* وقتی شما در ایران بودید، بازیکنان ایرانی درباره تمایلشان برای آمدن به فوتبال اروپا صحبت می کردند؟
بله. وقتی با بازیکنان ایرانی صحبت می کردم آنها آرزوی حضور در فوتبال اروپا را داشتند و با اشتیاق از فوتبال اروپا از من سوال می کردند.
* مخصوصا اینکه شما پرتغالی بودید و این باعث نمی شد تا سوالات بازیکنان ایرانی زیاد شود؟
دقیقا. آنها همیشه از من سوال می کردند. وقتی در کادر فنی تیم ملی ایران حضور داشتم با برخی از بازیکنانی که اکنون در لیگ پرتغال بازی می کنند کار کردم. سوال همیشگی آنها این بود که شکل تمرین باشگاه های بزرگ چگونه است و چطور می توان به آن حد رسید.
* آیا بازیکن ایرانی در باشگاه پرتغال وجود دارد که دستمزد بالایی بگیرد؟ آیا آنها برای پول به اروپا می آیند؟
نمی خواهم درباره چیزی که اطلاع ندارم، نظری دهم. اما به نظرم بازیکنان تیم ملی ایران به پول فکر نمی کردند آنها برای پیشرفت می خواستند به فوتبال اروپا منتقل شوند. می دانم آنها برای رشد و حضور در فوتبال حرفه ای به اروپا سفر کردند.
* اولین دیدارت با مهدی طارمی را یادت می آید؟
بله. من در ایتالیا برای اولین بار او را دیدم. چهره اش را یادم می آید وقتی تمرینات تمام شد پیش کی روش آمد و سوالاتی مطرح کرد. وقتی کی روش پاسخش را داد به دقت به حرف های سرمربی گوش داد. بعد از آن به صورت انفرادی با طارمی بارها در سالن ورزشی تمرین کردم. او بازیکن و ورزشکار خالق العاده ای است. او بسیار تلاش می کند و هرگز او را فراموش نمی کنم.
* طارمی از بیرون مردی خجالتی به نظر می رسد درست است؟
بله. من تا آمادگی جام جهانی 2018 روسیه به همراه طارمی و دیگر بازیکنان ملی پوش ایران بودم. کی روش هر روز بعد از تمرینات یک جلسه گفت و گو می گذاشت. از میان بازیکنان طارمی را می دیدم که با جان دل به حرف های سرمربی گوش می دهد و تشنه یادگیری است.
* آیا فقط با مهاجمان تیم ملی ایران کار کردی یا با هافبک ها هم ارتباط داشتی؟
با سردار آزمون، مهاجم زنیت هم ارتباط داشتم. او مهاجم خوب دیگر تیم ملی ایران بود. هر دو آنها خوب بودند. ما باید از هر دو آنها به صورت همزمان بازی می گرفتیم.
* طارمی در ریوآوه ارتباط خوبی با خطوط تیمش داشت؟
بله. او توانایی خوبی دارد. می تواند بازی فردی خوبی داشته باشد. با سیستم 3-3-4 بهترین جواب را می دهد. به نظرم او در خط حمله سمت چپ می تواند بهترین کارآیی را داشته باشد.
* وقتی با طارمی کار می کردی چه چیز او تو را به وجد می آورد؟
طارمی بسیاری از چیزها داشت. او بازیکن فوق العاده بود. در داخل زمین خستگی ناپذیر بود و قدرت بدنی بسیار بالایی داشت. همچنین تکنیک خوبی داشت. او از همه لحاظ بازیکنی کاملی بود وقتی ایران را ترک کردیم او یکی از بهترین بازیکنانی بود که از دستش دادیم.
* علی علیپور دیگر بازیکن ملی پوش ایرانی است که در این فصل برای ماریتیمو بازی خواهد کرد درباره او برایمان بگویید؟
علیپور را برای اولین بار وقتی در پرسپولیس در کنار طارمی بازی می کردم، دیدم. آنها در خط حمله در کنار هم بازی می کردند. من علیپور را دوست دارم ولی او با طارمی کمی تفاوت دارد. او از لحاظ بدنی از طارمی ضعیف تر است اما دوندگی زیادی دارد و به بازیکنان خط دفاع کمک می کند. علیپور می تواند در لیگ پرتغال موفق ظاهر شود.
* هنوزم با بازیکنان تیم ملی ایران ارتباط داری؟
اخیرا با علیپور ارتباطی نداشتم. من شخصی نیستم که با بازیکنان ارتباط زیادی داشته باشم ولی یک اتفاق خاصی بیفتد و گل زیبایی به ثمر برساند به آنها پیام می دهم. طارمی وقتی به پورتو رفت به او تبریک گفتم.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما