کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مقام روس: تعاملات روسیه و ایران همچنان ادامه خواهد داشت

1 مهر 1399 ساعت 21:40

رئیس کمیته امور خارجی شورای فدراسیون روسیه تأکید کرد علیرغم تحریم‌های جدید آمریکا، مسکو همچنان به تعاملات خود با جمهوری اسلامی ادامه می‌دهد.


به گزارش بلاغ به نقل از«کنستانتین کوساچف» رئیس کمیته امور خارجی شورای فدراسیون روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که علیرغم فرمان اجرایی روز گذشته(دوشنبه) «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای صدور مجوز تنبیه کشورها به دلیل هرگونه معامله تسلیحاتی با جمهوری اسلامی ایران، تعامل مسکو و تهران همچنان ادامه خواهد داشت.
بنا بر گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، کوساچف ضمن  تأکید بر اینکه تحریم‌های ایالات متحده آمریکا مانعی در مسیر همکاری‌ بیشتر روسیه با ایران ایجاد نخواهد کرد، افزود: « جلسه کمیسیون همکاری تجاری و اقتصادی بین دولت‌های روسیه و ایران قرار است پاییز جاری برگزار شود و این تعامل علیرغم جدیدترین موج تحریم‌های آمریکا قبل از برگزاری انتخابات ادامه خواهد داشت».
کوساچف در صفحه فیس‌بوک خود در واکش به اعلامیه رسمی کاخ سفید مبنی بر اقدام ترامپ در صدور مجوز اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران و تمامی آنهایی که در معامله با ایران مشارکت دارند، گفت که دولت ترامپ قبل از انتخابات به سر و صدا به راه انداختن و به کار گرفتن سیاست تحریمی متوسل شده است و «گرچه این خوشایند نیست اما برای همه آشنا است....و همه به نوعی به این اقدام (آمریکا) عادت کرده‌اند».
وی در خصوص ادعای واشنگتن در زمینه استناد به «مکانیسم ماشه» برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران گفت که واشنگتن در سال ۲۰۱۸ به صورت یکجانبه از برجام خارج شد و «در حقیقت خود را از این مکانیسم بین‌المللی که بر تحولات ایران در این زمینه نظارت دارد، خارج کرد».
این سناتور روس سپس ادامه داد: از طرف دیگر، واشنگتن در تابستان، تلاش بسیار مقتدرانه‌ای را برای وارد کردن شورای امنیت به بازی‌های تحریمی‌ خود به کار گرفت و در وهله اول به صورت یکجانبه، بازگشت تمامی تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران که قبل از برجام وجود داشت را اعلام کرد (اما) در 14 آگوست (24 مردادماه)، شورای امنیت سازمان ملل، پیش‌نویس قطعنامه تحت حمایت آمریکا در خصوص تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را رد کرد و تنها دو کشور، خود آمریکا و جمهوری دومینیکن، به آن رأی داد. حتی همپیمانان آمریکا در ناتو-فرانسه، انگلیس [اعضای دائم شورای امنیت]- به آن رأی ممتنع دادند. واشنگتن که از این شکست مفتضحانه قابل پیش‌بینی در عرصه دیپلماتیک رنج برده است، به زبان مرسوم اولتیماتوم و تحریم‌های خود بازگشته است و این (رویه) همچنان هیچ اثری نخواهد داشت ».  
این سناتور روس با تأکید بر تداوم همکاری ایران و روسیه گفت: «و مهم‌تر از همه، این مسئله درباره همکاری روسیه با ایران نیز صدق می‌کند و به ویژه آنکه در جریان نشست ماه ژوئیه وزرای خارجه ایران و روسیه نیز گفته شد و طرف‌ها بر غیرقابل قبول بودن و ماهیت غیرقانونی اقدامات محدودکننده یکجانبه با هدف مسدود کردن روابط اقتصادی ایران با کشورهای خارجی تأکید کردند».
پیش از این نیز، «ولادیمیر دژاباروف» معاون رئیس کمیته شورای روابط خارجی فدراسیون روسیه تاکید کرد که علی‌رغم فرمان اجرایی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای تنبیه کشورهایی که با ایران همکاری تسلیحاتی می‌کنند، روسیه به همکاری‌های نظامی با ایران ادامه خواهد داد.
وی روز دوشنبه به خبرگزاری اینترفکس گفت: بگذارید آنها تحریم کنند، من معتقدم که همکاری‌های نظامی ما با ایران ادامه خواهد یافت و امیدواریم که این تحریم‌ها روی این همکاری تاثیر نگذارد. 





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 438221

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/438221/مقام-روس-تعاملات-روسیه-ایران-همچنان-ادامه-خواهد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com