کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هنوز لیست خانه‌های خالی به سازمان مالیاتی نرسیده است

1 مهر 1399 ساعت 20:30

معاون فناوری‌های سازمان امور مالیاتی گفت:‌ هنوز دسترسی و دیتای خانه‌های خالی تحویل سازمان نشده است.


به گزارش بلاغ به نقل ازهادی خانی معاون فناوری های مالیاتی سازمان امور مالیاتی در شبکه خبر راجع به ارسال فهرست خانه‌های خالی به این سازمان اظهارداشت: دیروز از رسانه ها مطلع شدیم که لیست ۱۰۹ هزار مسکن خالی تحویل سازمان مالیاتی شده است. با وجود این که ذهنیتی از این تحویل نداشتیم پیگیری کردیم و با معاون وزیر راه صحبت کردیم که این لیست کجاست؟
معاون سازمان مالیاتی ادامه داد:‌ اطلاع دادند که در سامانه ملی املاک و اسکان دسترسی برای سازمان تعبیه شده که می‌توان این دیتا را مشاهده کرد. از ظهر امروز که متوجه شدیم به دنبال فعال کردن این دسترسی از طرف سازمان هستیم تا به دیتا و اطلاعات دسترسی کامل پیدا کنیم.
وی با تاکید بر اینکه دسترسی و دیتایی هنوز تحویل سازمان نشده است، تصریح کرد: طبق ماده ۵۴ قانون مالیات مستقیم برای اجرا دست سازمان باز است. البته روی نرخ و زمانبندی تغییراتی در مجلس پیگیری می‌شود و تا جایی که خبر دارم شورای نگهبان ایراداتی به طرح مجلس گرفته بود که رفع شده و در صحن علنی باید تصویب شود. 
خانی افزود: اگر این قانون مصوب شود بازدارندگی بیشتری پیدا می شود. با فرض این موضوع در قانون فعلی که اگر امروز اطلاعات دریافت کنیم می توان ورود کرد و طبق آن مالیات را مطالبه کنیم. سال اول از مالیات معاف است. سال دوم ۵۰ درصد، سال سوم ۱۰۰ درصد و سال سوم به بعد ۱.۵ برابر اجاره مالیات ارزش ملک را مطالبه می‌کنیم.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 438214

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/438214/هنوز-لیست-خانه-های-خالی-سازمان-مالیاتی-نرسیده

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com