کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیانیه حماس در پایان سفر «هنیه» به لبنان

1 مهر 1399 ساعت 17:45

جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای از پایان سفر سه هفته‌ای رئیس دفتر سیاسی این جنبش به لبنان خبر داد و جزئیات این سفر را تشریح کرد.


به گزارش بلاغ به نقل ازجنبش مقاومت اسلامی (حماس) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش دوشنبه (دیروز) به سفر سه هفته‌ای خود به لبنان پایان داده است.
در این بیانیه آمده است: هنیه در سفر به لبنان با بسیاری از مقامات رسمی، مردمی و روسای احزاب این کشور دیدار و در دیدارهای مذکور بر حمایت از وحدت لبنان و امنیت و ثبات این کشور تأکید و همچنین از نقش تاریخی لبنان در حمایت از موضوع فلسطین و پذیرش آوارگان فلسطینی قدردانی کرده است.
هنیه ضمن تأکید بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان، تمامی طرح‌های مرتبط با وطن جایگزین، آوارگی اجباری و اسکان دائمی آوارگان را رد کرده و روابط با لبنان را راهبردی خوانده است.
در ادامه این بیانیه ذکر شده، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس پیروزی لبنان بر دشمن صهیونیستی، وادار کردن این رژیم به فرار از جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ و ایستادگی و پیروزی در جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ را ستوده است.
جنبش حماس در این بیانیه افزود: هنیه در نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی در بیروت در سوم سپتامبر وحدت فلسطین را سنگ بنای مقابله با چالش‌های خطرناک کنونی خواند و به توسعه روابط داخلی فلسطینی، فعال‌سازی «ساف» و اتخاذ راهبرد ملی برای مقابله با اشغالگر و پروژه‌های موجود علیه مسئله فلسطین همچون معامله قرن، طرح اشغال و عادی‌‎سازی فراخواند.
در این بیانیه آمده است: رئیس دفتر سیاسی حماس از اردوگاه «عین حلوه» در جنوب لبنان هم بازدید کرد و با استقبال گسترده مواجه شد. وی در این اردوگاه از نزدیک در جریان وضعیت آوارگان قرار گرفت و بر ضرورت فعال‌سازی نقش آوارگان فلسطینی در خارج و فراهم کردن زندگی کریمانه برای آنها تأکید کرد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 438190

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/438190/بیانیه-حماس-پایان-سفر-هنیه-لبنان

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com