تاریخ انتشارسه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
کد مطلب : ۴۳۸۱۷۵
دفتر اطلاع رسانی رئیس پارلمان لبنان در پاسخ به اخبار منتشر شده درباره احتمال برگزاری مذاکره مستقیم میان بیروت و تل‌آویو، تأکید کرد که مذاکرات به صورت مستقیم نیست و با واسطه صورت می‌گیرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازدفتر اطلاع‌رسانی «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان تأکید کرد که مذاکره میان بیروت و تل‌آویو با وساطت آمریکا و با اطلاع سازمان ملل متحد صورت می‌گیرد.
به گزارش روزنامه «الشرق الاوسط»، دفتر اطلاع رسانی رئیس پارلمان لبنان با تأکید بر اینکه این مذاکره به صورت مستقیم نیست، توضیح داد، «دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک به درخواست لبنان در بحران ترسیم خطوط مرزی دریایی- زمینی میان بیروت و تل‌آویو وساطت می‌کند تا بر اساس چارچوبی مبتنی بر اصل تفاهم ماه آوریل ۱۹۹۶ و اصل کمیته سه گانه با نظارت سازمان ملل متحد به راه حلی برای این بحران دست یابند.
این واکنش پس از آن صورت می‌گیرد که وبگاه صهیونیستی «واللا» مدعی شده بود که احتمال دارد میان تل‌آویو و بیروت حول مسئله ترسیم خطوط مرزی دریایی و زمینی و همچنین ذخایر گازی مذاکراتی مستقیم صورت بگیرد.
لبنان و فلسطین اشغالی ۷۹ کیلومتر مرز زمینی دارند و رژیم صهیونیستی پس از عقب‌نشینی از لبنان در سال ۲۰۰۰ مزارع «شبعا» و بلندی‌های «کفرشوما» و بخش لبنانی روستای «غجر» را در اشغال خود نگه داشت. مرز آبی دو طرف نیز به علت وجود منابع نفت و گاز همواره مورد اختلاف بوده و رژیم صهیونیستی تا کنون از بهره‌برداری لبنان از این منابع ممانعت هب عمل آورده است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴