کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توسعه همکاری‌ محور رایزنی مقامات پارلمانی تاجیکستان و ازبکستان

1 مهر 1399 ساعت 16:25

هیأت پارلمانی ازبکستان به ریاست معاون اتاق قانونگذاری عالی مجلس این کشور با رئیس مجلس ملی تاجیکستان دیدار کرد.


به گزارش بلاغ به نقل ازهیات پارلمانی ازبکستان که به ریاست «الغ بیک عنایت اف» معاون رئیس اتاق قانونگذاری این کشور وارد دوشنبه شده با «رستم امامعلی» رئیس مجلس ملی و شهردار پایتخت تاجیکستان دیدار کردند.
در جریان این دیدار وضعیت کنونی و دورنمای مناسبات همکاری میان دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
توسعه همکاری در بسیاری از زمینه‌ها، به ویژه همکاری پارلمانی مورد توجه ویژه شرکت کنندگان این نشست قرار گرفت.
تاکید شد که ابعاد اولویت‌دار همکاری پارلمانی بسیار گسترده  و در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، بشردوستانه را در بر می‌گیرند.
در این راستا، در مرحله اول بر ضرورت برقراری همکاری در فعالیت علمی گروه‌های دوستی و همکاری بین پارلمانی دو کشور تاکید شد.
شرکت کنندگان در این دیدار اظهار داشتند که ایجاد محتوای جدید و هدفمند در همکاری بین پارلمانی تقاضا زمان معاصر است و باید از تمام امکانات و منابع موجود استفاده کرد.
شایان ذکر است که قبل از این در محل پارلمان تاجیکستان جلسه کاری گروه‌های دوستی این کشور و ازبکستان برگزار شد.
شرکت کنندگان این جلسه در مورد مهم‌ترین مسائل بین دولتی و همکاری بین پارلمانی تاجیکستان و ازبکستان را بحث و بررسی و بر توسعه مناسبات بین دو طرف تاکید کردند.
«دلربا منصوری» معاون رئیس مجلس نمایندگان مجلس عالی تاجیکستان طی سخنانی در این جلسه تاکید کرد که مناسبات دو کشور همجوار در مرحله کوتاه تاریخی در تمامی جهات به طور گسترده توسعه و به مشارکت استراتژیک تبدیل یافته که بیان کننده اراده قوی سران دو کشور است.
«الغ بیک عنایت اف» معاون رئیس اتاق قانونگذاری عالی مجلس ازبکستان به نوبه خود روند همکاری‌های طرفین را خوب و دوراندیشانه خواند و توسعه روابط را برای هر دو کشور مهم و سودمند دانست.
در همایش گروه‌های دوستی بین پارلمانی تاجیکستان و ازبکستان 4 مسئله، دورنمای همکاری آینده بین پارلمانی، وضعیت اجرای شروط درج شده در تفاهم‌نامه امضا شده در سال 2019 به بین مجالس دو کشور و تعیین وظایف آتی، وضعیت و دورنمای همکاری دوجانبه در زمینه‌های تجاری و اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه، همچنین تحکیم روابط حسنه بین منطقه‌ای و رشد همکاری در چارچوب سازمان‌های بین‌المللی پارلمانی مانند مجتمع بین پارلمانی جامعه همسود، مجتمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
طی همین روز هیئت نمایندگان عالی مجلس ازبکستان از آثار خانه ملی تاجیکستان، تالار تاریخی و تالار اجلاسیه مجلس نمایندگان مجلس عالی تاجیکستان بازدید کردند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 438172

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/438172/توسعه-همکاری-محور-رایزنی-مقامات-پارلمانی-تاجیکستان-ازبکستان

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com