تاریخ انتشارسه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
کد مطلب : ۴۳۸۱۶۶
دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس پس از قطر در سفری به بحرین با مقامات این کشور دیدار و درباره چالش‌های پیشروی شورای همکاری گفت‌وگو کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«نایف الحجرف» دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس روز دوشنبه (دیروز) با «عبداللطیف الزیانی» وزیر خارجه بحرین دیدار و چالش‌های پیشروی شورای همکاری و آینده فعالیت‌های آن را بررسی کرد.
خبرگزاری بحرین (بنا) گزارش داد که الزیانی میزبان الحجرف و هیأت همراه او بود و در این دیدار مسائل مهم مربوط به روند فعالیت شورای همکاری خلیج فارس بررسی شد.
دو طرف همچنین پاره‌ای از مسائل مربوط به شورای همکاری و نحوه مقابله با چالش‌های پیشروی این شورا را مورد بررسی قرار دادند.
الحجرف روز یکشنبه نیز در سفری به دوحه پایتخت قطر با مسئولان این کشور از جمله «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.
سفر الحجرف به دوحه و منامه در حالی است که طی چند هفته اخیر اخباری درباره تلاش‌های مربوط به حل بحران در روابط قطر با چهار کشور عربی (مصر، عربستان، امارات و بحرین) منتشر شد.
طبق گزارش وبگاه «الخلیج الجدید»، «لؤلؤه الخاطر» سخنگوی وزارت خارجه قطر اخیرا گفته بود که در آینده نزدیک پیشرفتی در خصوص پایان دادن به محاصره قطر از سوی چهار کشور مذکور حاصل خواهد شد.
برخی منابع نیز با اشاره به اینکه منافع امارات و عربستان سعودی ایجاب می‌کند که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای بار دوم در انتخابات این کشور پیروز شود، گفتند که همین امر باعث شده ابوظبی و ریاض به سمت پایان دادن به بحران روابط با قطر در جهت حمایت از ترامپ پیش بروند چرا که ترامپ به دلیل پیآمدهای شیوع کرونا نیز با کاهش محبوبیت مردمی مواجه است.
عربستان، امارات، بحرین و مصر از ژوئن ۲۰۱۷ به بهانه حمایت قطر از تروریسم روابط خود با این کشور را قطع کرده و تمامی گذرگاه‌های زمینی، دریایی و هوایی را به روی آن بسته‌اند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما