تاریخ انتشارسه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
کد مطلب : ۴۳۸۱۶۵
سفیر امارات عربی متحده در واشنگتن با ادعای اینکه صهیونیست‌ها عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی را بیشتر از طرح اشغال کرانه باختری خواستار هستند، گفت این طرح برای مدت طولانی دیگر مطرح نخواهد بود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«یوسف العتیبه» سفیر ابوظبی در ایالات متحده مدعی است که نگرانی از بابت بازگشت طرح اشغال سی‌درصدی کرانه باختری به دستور کار رژیم صهیونیستی ندارد زیرا حمایت گسترده‌ای در داخل این رژیم برای عادی‌سازی روابط با امارات وجود دارد.
به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، العتیبه در یک پادکست ویدئویی ضمن اشاره به آمار نظرسنجی شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، گفت: «چیزی را در اسرائیل دیدم که به ندرت مشاهده می‌شود. یک هفته بعد از اعلام [توافق عادی‌سازی با امارات]، ۸۰ درصد از اسرائیل آن را به طرح الحاق ترجیح دادند».
وی در این پادکست که به همراه «مارتین ایندایک» و «دن شاپیرو» سفیران پیش آمریکا در فلسطین اشغالی و «دنیس راس» مشاور رئیس‌جمهور سابق آمریکا در امور غرب آسیا صحبت می‌کرد، مدعی شد: «هشتاد درصد اسرائیل روی هیچ چیزی باهم توافق ندارند،‌پس این [آمار] به من می‌گوید که آنها [عادی‌سازی را] بیشتر از الحاق می‌خواهند، به همین دلیل من نگران نیستم».
بر این اساس، سفیر امارات در واشنگتن اضافه کرد: «بسیار مطمئن هستم که طرح الحاق برای زمان قابل توجهی از روی میز برداشته شده است. این توافقی بود که با آمریکا داشتیم. برای مدت زمان قابل توجه. ما باید آن مدت زمان را بین خودمان محرمانه نگاه داریم».
وبگاه تایمز اسرائیل به نقل از منابع مطلع نوشت که یک هیأت اماراتی به سرپرستی العتیبه در حال پیشبرد مذاکرات برای اجرای نشدن طرح اشغال کرانه باختری است و به‌جای گفت‌وگو با صهیونیست‌ها، روی گرفتن تضمین از آمریکایی‌ها تمرکز کرده است.
پیشتر، «عبدالله بن زائد آل نهیان» وزیر خارجه امارات طی یادداشتی در نشریه آمریکایی «وال استریت ژورنال» سازش با رژیم صهیونیستی را دستاوردی تاریخی توصیف کرده و مدعی شد اولویت اکنون نوسازی جوامع دو طرف است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴