تاریخ انتشارسه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
کد مطلب : ۴۳۸۱۴۰
نتایج یک نظرسنجی که به تازگی صورت گرفته نشان می‌دهد، دست کم 70 درصدآمریکایی‌ها به گفته‌های ترامپ پیرامون اخبار واکسن کرونا اطمینان ندارند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازسی‌تی‌جی‌ان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفته است: ایالات متحده تا آوریل ۲۰۲۱ واکسن ویروس کرونا را برای «هر آمریکایی» به اندازه کافی تولید خواهد کرد، اما طبق نظرسنجی ABC News / Ipsos که روز یکشنبه منتشر شد، تقریبا ۷۰ درصد از آمریکایی‌‌ها به گفته رئیس جمهور این کشور درباره واکسن این بیماری اطمینان ندارند.
نظرسنجی ها نشان می‌دهد که تنها ۹ درصد از مردم این کشور به گفته‌های ترامپ پیرامون اخبار واکسن کرونا اعتماد دارند.
پایگاه «موسسه یوگاو» نیز براساس نظرسنجی‌هایی که به تازگی صورت گرفته نوشته است: ۳۲ درصد آمریکایی‌ها عنوان کرده اند که درصورتی که واکسن آمریکایی کرونا به بازار عرضه شود، به هیچ وجه این واکسن را دریافت نخواهند کرد؛ ۳۲ درصد دیگر نیز گفته اند که هنوز درمورد دریافت یا عدم دریافت این واکسن مطمئن نیستند.
ترامپ روز جمعه در یک کنفرانس خبری کاخ سفید گفت: این کشور حداقل ۱۰۰ میلیون دوز واکسن کوید ۱۹ را تا پایان سال آماده خواهد کرد.
وی گفت: صدها میلیون دوز در هر ماه در دسترس خواهد بود و ما انتظار داریم که تا آوریل واکسن کافی برای هر آمریکایی داشته باشیم.
نظرسنجی صورت گرفته همچنین نشان می‌دهد، اکثریت آمریکایی‌ها به متخصصان بهداشت و سازمان‌های بهداشت عمومی اعتماد دارند، ۶۲ درصد از آنها به آنتونی فاوسی، متخصص ارشد بیماری‌های عفونی ایالات متحده و ۶۱ درصد از آنها به مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) اعتماد دارند.
از طرف دیگر، شرکت‌های دارویی ایالات متحده عملکرد بدی داشتند، ۵۲ درصد از افرادی که در نظرسنجی شرکت کردند اظهار داشتند که به شرکت‌های دارویی اطمینان کافی ندارند یا اطمینان ندارند که واکسن ویروس کرونا ایمن و موثر باشد.






بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما