مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران:

دانشجویان مهارت‌های ورود به بازار کار را کسب کنند

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰
کد مطلب : ۴۳۸۱۲۶
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: در حال حاضر علاوه بر آموزش و پژوهش، دانشجویان برای حضور موفق در سطح اجتماع باید مهارت‌های لازم را برای ورود به بازار کار، کسب کنند.
۰
plusresetminus
دانشجویان مهارت‌های ورود به بازار کار را کسب کنند
به گزارش بلاغ،سید حسین درویشی در آیین افتتاح مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی دانشگاه آزاد اسلامی جویبار بابیان اینکه امروز با تغییر عصر و روزگار دانش و دانشجویی در دانشگاه‌های کشور، توسعه آموزش‌های مهارت محور یا مهارت بنیان حائز اهمیت است اظهار کرد: رویه کسب علم و دانش در دنیای امروز تغییر پیداکرده و در زمان حاضر علاوه بر آموزش و پژوهش، دانشجویان برای حضور موفق در سطح اجتماع باید مهارت‌های لازم را برای ورود به بازار کار، کسب کنند.
 
وی موفقیت این واحد دانشگاهی در تلفیق دانش نظری و تئوری به فنون و مهارت را وابسته به هم‌افزایی دانشگاه با مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دانسته و افزود: با توسعه دامنه این فعالیت به حوزه شورای مهارت شهرستانی که متشکل از افراد فعال در صنوف، صنعت، مراکز کاریابی و کارآفرینی، مراکز آموزش عالی و دستگاه‌های اجرایی است، موجب افزایش ظرفیت‌های تصمیم سازی برای آینده جوانان ما می‌شود.
 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران کسب گواهینامه مهارت توسط مشمولین نظام‌وظیفه در دوره سربازی جهت صدور کارت پایان خدمت را فرصت مناسبی در گذراندن این دوره هم‌زمان با تحصیل در دانشگاه‌ها دانسته و اظهار کرد: راه‌اندازی دوره‌های مهارتی هم‌زمان با تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی جویبار، می‌تواند موجب ترغیب خانواده‌ها و دانش آموزان جهت تحصیل در این واحد دانشگاهی شود.
 
داریوش حمیدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار نیز بابیان اینکه این دانشگاه در راستای تحقق عملی شعار محوری سال مقام معظم رهبری و حرکت شتابنده به‌سوی دانشگاه نسل جدید؛ دانشگاه مهارت محور، اقدام به توسعه همکاری با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مازندران و راه‌اندازی مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی نموده است.
 
وی با ریشه‌یابی مسئله وجود دیوار بلند بین دانشگاه و صنعت، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه می‌تواند در تکمیل حلقه مفقوده ارتباط بین صنعت و دانشگاه و همچنین کاربردی سازی دانش فارغ‌التحصیلان نقش مؤثری ایفا کند.

در راستای اجرای طرح توانمندسازی مهارتی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی با رویکرد اشتغال و ارتقاء مهارت، مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی دانشگاه آزاد اسلامی جویبار در محل این دانشگاه افتتاح شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما