تاریخ انتشارسه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
کد مطلب : ۴۳۸۱۱۷
رئیس‌جمهور لبنان ضمن اعلام وفاداری به توافق حزب خود با جنبش حزب‌الله، گفت که مردم لبنان دولت آینده این کشور را می‎سازند، نه رئیس‌جمهور فرانسه.
۰
plusresetminus
رئیس‌جمهور لبنان: دولت لبنان را مردم تشکیل می‌دهند نه فرانسه

به گزارش بلاغ، «مصطفی ادیب»، نخست‌وزیر مکلف لبنان، روز دوشنبه اعلام کرده بود که دردهای کنونی مردم لبنان، همکاری تمامی طرف‌ها برای تسهیل در تشکیل دولت، با برنامه‌ای مشخص را می‌طلبد. وی ضمن اعلام اینکه برای تحقق این هدف، از هیچ کمکی با همکاری «میشل عون» رئیس‌جمهور دریغ نخواهد کرد، ابراز امیدواری کرد: «همه برای موفقیت طرح فرانسه (برای لبنان) بدون اتلاف وقت کار کنند، طرحی که مسیر نجات را در برابر لبنان می‌گشاید و تنش‌ها را متوقف می‌کند.»

جملات فوق این شبهه را ایجاد می‌کند که گویی فرانسه دولت آتی لبنان را شکل خواهد داد. از این رو، رئیس‌جمهور لبنان تأکید کرد که این «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه، نیست که دولت لبنان را تشکیل خواهد داد، بلکه خود لبنانی‌ها باید این کار را انجام دهند. به گزارش فارس، ادیب همچنین تصریح کرد، لغو توافقنامه ما با حزب‌الله صحت ندارد.

گفتنی است، مصطفی ادیب سفیر سابق لبنان در آلمان، دهم شهریور با کسب 90 رأی در مجلس، مأمور تشکیل کابینه جدید در لبنان شده است. او اکنون مسئول تشکیل دولت جدید است و رئیس‌جمهور لبنان تلاش می‌کند که این کار، بدون مشکل انجام شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴