تاریخ انتشارسه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۴۳۸۰۸۷
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو، گفت: اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به دارو، زمینه ایجاد رانت و فساد را فراهم کرده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازمهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو گفت: اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به دارو زمینه ایجاد رانت و فساد را فراهم کرده است. کمیسیون اقتصادی مجلس به دنبال حذف ارز یارانه‌ای دارو است.
وی ادامه داد: درحال حاضر شاهد قاچاق دارو از ایران به کشورهای همسایه هستیم. ازجمله مهمترین دلایل قیمت پایین دارو در ایران اختصاص ارز یارانه‌ای به آن است.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مجلس با بیان اینکه بازار دارو با سازوکار بیمه مدیریت می‌شود، گفت: دولت باید ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو را حذف کند و در مقابل سطح پوشش بیمه‌ای دارو را گسترده تر کند. به عبارتی یارانه‌ای که به واردکننده‌ها داده می‌شد را به صورت شفاف به بیمه‌ها بدهند.
وی در پایان تصریح کرد: اعضای کمیسیون بهداشت مجلس مخالف حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو هستند. در این زمینه نیازمند جلسه همفکری هستیم. آن چیزی که درحال حاضر چالش ایجاد کرده، قاچاق و خروج دارو از کشور است. درهمین راستا هرچه سریع‌تر باید اقدام کنیم.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴