تاریخ انتشارسه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۴۳۸۰۸۴
امام جمعه باباحیدر گفت: تکرار اهانت‌ها به مقدسات از طرف دشمنان مسئله‌ای قدیمی است، چه اهانت به پیامبر اکرم(ص) چه بی‌احترامی و سوزاندن قرآن‌کریم از سوی کافران بارها و بارها در طول تاریخ تکرار شده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازحجت‌الاسلام محمدباقر یاوری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  در شهرکرد با توصیه برای فراموش نکردن جنایت نشریه فرانسوی، گفت: ما ملت مسلمان این نشریه‌ی منفی را محکوم می‌کنیم، آنان با این کارهایشان فقط به پیامبر(ص) و مقدسات توهین نکردند بلکه دل تمامی مسلمانان را جریحه‌دار کردند و نام این کار زشتشان را هم آزادی بیان می‌گذارند.
امام‌جمعه باباحیدر با اشاره به اینکه جواب همه‌ی مسلمانان به این کار ناپسند، «آیه‌ی ۳۲ سوره توبه» است، متذکر شد: این کار دشمنان تازگی ندارد در طول تاریخ بارها و بارها به پیامبر عظیم الشأن اسلام و قرآن توهین کرده‌اند. برای مثال: در شهر مالمو سوئد، قرآن کریم به دست افرادی که هیچ باوری نداشتند، سوزانده شد که این اتفاق یک جنایت بزرگ بود، یا همین نشریه شارلی‌ابدو که در سال ۲۰۰۶ به مقدسات مذهبی، پیامبر و قرآن کریم توهین کرد.
یاوری خاطرنشان کرد: در حدود ۱۲۰ سال پیش ویلیام گلادستون نخست‌وزیر وقت انگلیس که آدمی یهودی‌تبار و متعصب بود، با در دست داشتن نسخه‌ای از قرآن کریم سخنرانی کرد و با عصبانیت قرآن را بر روی میز کوبید و گفت: ای مردم تا زمانی که مسلمانان قرآن می‌خوانند، کعبه طواف می‌شود و نام محمد(ص) از اذان مساجد به گوش می‌خورد، امنیت انگلیس و مسیحیت در خطر است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما