تاریخ انتشارسه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
کد مطلب : ۴۳۸۰۸۲
کارشناس ارشد گیاه‌پزشکی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری گفت: مرحله سوم محلول‌پاشی از شمشاد به مساحت ۴۰ هکتار در منطقه سنگده ساری درحال انجام است که با ادامه عملیات کنترل و محلول‌پاشی شمشادهای منطقه سبز ماندند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازامین وطن‌دوست درباره آخرین وضعیت ذخیره‌گاه شمشاد سنگده ساری در گفت‌وگو با خبرنگار  در شهرستان ساری، اظهار کرد: مرحله سوم محلول‌پاشی از شمشاد به مساحت ۴۰ هکتار در منطقه سنگده ساری درحال انجام است که با ادامه عملیات کنترل و محلول‌پاشی شمشادهای منطقه سبز ماندند.

وی افزود: همچنین عملیات کنترل آفت در منطقه هزارجریب شهرستان بهشهر به مساحت ۱۰ هکتار درحال انجام است تا این منطقه را نیز بتوان به‌عنوان ذخیره گاه شمشاد حفظ کرد.
کارشناس ارشد گیاه‌پزشکی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری بیان کرد: در کنار اجرای عملیات کنترل، بحث نهال‌کاری گونه شمشاد در جنگل‌های لاجیم سوادکوه و کلوده امل و همچنین تولید نهال در نهالستان از طریق بذر و قلمه در دستور کار قرار دارد.

وطن‌دوست یادآور شد: آفت شب‌پره شمشاد با شروع فصل سرد سال غیرفعال شده و از اواخر اسفند ماه فعالیت‌های خود را از سر می‌گیرد به همین دلیل شاهد سبزی شمشادها هستیم که موقت بوده و دوباره با روزهای گرم آفت فعالیت‌های خود را از سر می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مشکل در زمینه مبارزه با آفت شب‌پره شمشاد، بحث مشکلات اعتباری بوده که نتوانستیم با این آفت مبارزه کنیم و توانستیم طی انجام چندین مرحله عملیات کنترل در منطقه سنگده سرسبزی را در این منطقه حفظ کنیم.

کارشناس ارشد گیاه‌پزشکی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری گفت: هدف از اجرای عملیات محلول‌پاشی حفظ ذخیره‌گاه و منبعی برای تولید نهال و بذر بوده که در دستور کار قرار دارد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴