تاریخ انتشارسه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۴۳۸۰۸۰
ولی‌عهد ابوظبی در تماس تلفنی با رئیس جمهور مصر درباره مسائل مورد اهتمام دو کشور در منطقه و جهان گفت‌وگو کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر شامگاه دوشنبه با «محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی درباره همکاری مشترک میان دو کشور در زمینه‌های مختلف و همچنین مسائل منطقه و جهان گفت‌وگو کرد.
بر اساس بیانیه سخنگوی ریاست جمهوری مصر، دو طرف در این گفت‌وگوی تلفنی، روابط دوجانبه میان دو کشور برادر و راه‌های تقویت آن و افق‌های ادامه و توسعه این همکاری در راستای منافع مشترک دو کشور و دو ملت را مورد بررسی قرار دادند.
در این بیانیه آمده است که بن زاید در تماس تلفنی با السیسی به تبادل نظر درباره مسائل مورد اهتمام دو کشور در منطقه و جهان پرداخت که این امر در چارچوب رایزنی‌های منظم و متقابل میان رئیس جمهور مصر با ولی‌عهد ابوظبی و به منظور تقویت روابط برادرانه و ممتاز میان دو کشور است که یکی از ارکان اساسی تحقق امنیت و ثبات در منطقه شمرده می‌شود.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «عبدالله بن زاید»، وزیر خارجه امارات و «عبدالطیف بن راشد الزیانی»، وزیر خارجه بحرین روز ۲۵ شهریورماه در مراسمی در کاخ سفید توافق عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی با امارات متحده عربی و بحرین را امضا کردند.
رئیس جمهور مصر تنها مسئول عربی در منطقه بود که توافق امارات  و بحرین با رژیم صهیونیستی را تبریک گفته است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴