تاریخ انتشارسه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۴۳۸۰۶۷
مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: باتوجه به تداوم وضعیت کرونایی نیاز به همه گروه‌های خونی به‌ویژه A مثبت داریم که ضرورت دارد حضور اهداکنندگان به‌صورت مستمر باشد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازذوالفقار تقوی درباره وضعیت اهدای خون باتوجه به ادامه شرایط کرونایی در مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار  در شهرستان ساری، اظهار کرد: از روزهای ابتدایی شیوع کرونایی و بحث قرنطینه خانگی شاهد کاهش حضور اهداکنندگان و ذخایر خونی در استان مازندران بودیم به‌طوری‌که محسوس بوده است و با نوع‌دوستی مردم مازندران این مشکل برطرف شد.
وی افزود: طی روزهای گذشته نیز شاهد کاهش حضور اهداکنندگان در پایگاه‌های انتقال خون مازندران هستیم که ادامه این روند نگرانی‌ها را بیشتر می‌کند.
مدیرکل انتقال خون مازندران بیان کرد: باتوجه به اینکه نیاز به خون دائمی و همیشگی است ضرورت دارد حضور اهداکنندگان نیز مستمر باشد در غیر این صورت با کاهش ذخایر خونی در استان مواجه خواهیم شد.
این مسؤول با اعلام اینکه احتمال سرایت کرونا حین اهدای خون اصلا وجود ندارد و اهداکنندگان نباید نگران باشند، تصریح کرد: قبل از اهدای خون تست تب‌سنجی انجام می‌شود و بحث ضدعفونی نیز به‌صورت مستمر در دستور کار قرار دارد تا شاهد بروز مشکلی نباشیم.
تقوی تصریح کرد: برای اینکه ذخایر خونی استان در حد مطلوب بماند باید حضور اهداکنندگان به‌صورت مستمر باشد در غیر این صورت نگرانی‌ها در این زمینه افزایش می‌یابد.
وی یادآور شد: باتوجه به تداوم وضعیت کرونایی نیاز به همه گروه‌های خونی به‌ویژه A مثبت داریم که ضرورت دارد حضور اهداکنندگان به‌صورت مستمر باشد.
مدیرکل انتقال خون مازندران خاطرنشان کرد: مردم نوع‌دوست مازندران همواره حضور مستمری در پایگاه‌های انتقال خون داشتند که امیدواریم این حضور همچنان تداوم یابد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰