BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?>BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?> بلاغ نیوز - حضور رئیس جمهور ازبکستان در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حضور رئیس جمهور ازبکستان در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل

31 شهريور 1399 ساعت 12:35

رئیس جمهور ازبکستان فردا در هفتاد و پنجمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت می‌کند.


به گزارش بلاغ به نقل از«شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان فردا در هفتاد و پنجمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت می‌کند.
مراسم‌های اصلی مجمع عمومی در پی وضعیت همه گیر کووید-19 در جهان نخستین بار در تاریخ سازمان ملل متحد به صورت نشست ویدئویی برگزار می‌شود.  
رئیس جمهور ازبکستان در سخنرانی خود، نظراتش در مورد مسائل روز منطقه‌ای و جهانی در اختیار جامعه جهانی قرار می‌دهد و همچنین اولویت‌های مدرن شدن سیستم سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ازبکستان را ترسیم می‌کند.
با توجه به موضوعات اصلی مباحثات همچنین مسائل مبارزه مشترک با پاندمی کرونا و رفع پیامدهای منفی شیوع آن نیز بررسی خواهد شد.
برنامه‌ریزی شده رئیس جمهور ازبکستان یک سری ابتکارات مهم مبنی بر تحکیم صلح و ثبات، تامین توسعه پایدار، تعمیق گفت‌وگوهای موثر در منطقه و سطح جهانی، پیشبرد حقوق و آزادی بشر و همچنین مقابله با ستیزه جویی و تهدیدات روز از جمله تغییر اقلیم، امنیت غذایی، فقرزدایی را مطرح کند.
گفتنی است، رئیس جمهور ازبکستان در سخنرانی خود در هفتاد و دومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ماه سپتامبر سال 2017 میلادی در «نیویورک» پیشنهادات و اظهارات مهمی را مطرح کرد که در چارچوب اجرایی آنان دیدارهای منظم رایزنی روسای جمهور کشورهای آسیای مرکزی برگزار می‌شود.  
لازم به ذکر است که در این راستا دومین نشست در ماه نوامبر سال گذشته میلادی در شهر «تاشکند» برگزار شد.
در ماه مارس 2018 میلادی در شهر تاشکند نشست بین‌المللی افغانستان برگزار و در پایان آن بیانیه‌ای مبنی بر آغاز گفت‌وگوهای صلح آمیز بین الافغانی به تصویب رسید.
ازبکستان در دوم مارس سال 1992 میلادی به عضویت سازمان ملل متحد پیوسته و در تاریخ 24 اکتبر سال 1993 میلادی در تاشکند نمایندگی سازمان ملل متحد گشایش یافته است.       





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 438028

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/438028/حضور-رئیس-جمهور-ازبکستان-اجلاس-مجمع-عمومی-سازمان-ملل

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com