کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رژیم صهیونیستی خواستار تشکیل کمیته جهانی نظارت بر تحریم‌های ایران شد

31 شهريور 1399 ساعت 10:55

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل با تکرار اتهامات بی‌اساس علیه ایران، از کشورهای جهان خواست تا به مکانیسم بازگشت تحریم‌ها علیه ایران عمل کنند.


به گزارش بلاغ به نقل از«گیلعاد اردان» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، همسو با ادعای آمریکا مبنی بر بازگشت تحریم‌های جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران ذیل مکانیسم موسوم به «اسنپ‌بک»، نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد نوشت.
به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، اردان در این نامه با درخواست از کشورهای مختلف برای عمل کردن به بازگشت تحریم‌ها علیه ایران، از سازمان ملل خواست کمیته بین‌المللی ناظر بر اجرای این تحریم‌ها را تشکیل دهد.
وی در این نامه با تکرار اتهامات بی‌اساس و نخ‌نما شده علیه ایران، ادعا کرد: «ایران آشکارا توافق هسته‌ای را نقض کرده و تمایلاتش برای دستیابی به تسلیحات اتمی نمایان گشته است. به همین دلیل، مطابق با مکانیسم اسنپ‌بک - که ذیل توافق مهیا شده و اخیرا توسط ایالات متحده فعال شده بود - تمام تحریم‌ها علیه ایران باید مجدداََ اعمال شوند و دبیر کل سازمان ملل نیز ملزم است اقدام لازم برای ارائه قطعنامه‌های مرتبط در شورای امنیت را انجام دهد».
بر این اساس، نماینده رژیم صهیونیستی - که تعداد کلاهک‌های اتمی آن بین ۸۰ تا ۴۰۰ مورد تخمین‌زده می‌شود - با متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم، مدعی شد: «ایران هیچگاه برنامه هسته‌ای خود را کنار نگذاشت و به اشاعه تسلیحات برای نوابش در منطقه ما و فراتر از آن، ادامه داد».
به نوشته جروزالم‌پست، در ادامه ادعاهای اردان آمده است: «ایران تهدید آشکاری برای ثبات و امنیت در خاورمیانه و جهان است. سازمان ملل باید فوراََ برای اعمال تحریم‌های فلج‌کننده بر این رژیم و پایان دادن به اقدامات جنایتکارانه آن عمل کند».
وی در پایان با اعلام حمایت تل‌آویو از تلاش‌های واشنگتن برای مجبور کردن کشورهای جهان به تبعیت از مکانیسم بازگشت تحریم‌های ایران، گفت: «اسرائیل در کنار آمریکا ایستاده و هر کاری بتواند برای کمک به آمریکا جهت متوقف کردن فعالیت‌ها و آمال شرورانه ایران انجام می‌دهد».
بامداد یکشنبه بود که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای مدعی شد با توسل به مکانیسم موسوم به ماشه، عملاََ تمام تحریم‌های سازمان ملل بر ایران، که پیشتر لغو شده بودند، اکنون دوباره اجرایی شدند. واشنگتن ادعا کرد تمام مفاد قطعنامه‌های ۱۶۹۶، ۱۷۳۷، ۱۷۴۷، ۱۸۰۳، ۱۸۳۵ و ۱۹۲۹ که ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ ملغی شده بودند، دوباره فعال شده‌اند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


کد مطلب: 438016

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/438016/رژیم-صهیونیستی-خواستار-تشکیل-کمیته-جهانی-نظارت-تحریم-های-ایران

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com