تاریخ انتشاردوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
کد مطلب : ۴۳۸۰۰۳
در یکیدو ماه گذشته قیمت نهاده‌ها افزایش چند برابری داشته و علت افزایش روزانه قیمت تخم مرغ در بازار ناشی از چالش‌های تامین نهاده‌ها است؛ به طوری که در حدود کمتر از دو هفته گذشته، نرخ آن از حدود شانه ای 20 هزار تومان به 35 هزار تومان در بازارهای مازندران رسیده است.
۰
plusresetminus
انگشت اتهام گرانی تخم‌مرغ به سمت نهاده‌ها/جاخوش کردن تخم مرغ در کانال 35 هزار تومان
به گزارش بلاغ، تخم‌مرغ به عنوان یکی از آخرین پناهگاه‌های اقشار کم بضاعت برای تامین پروتئین، این روزها با جهش قیمت مواجه شده است. به طوری که در حدود کمتر از دو هفته  گذشته، نرخ آن از حدود شانه ای 20 هزار تومان به 35 هزار تومان در بازارهای مازندران رسیده است.

 در روز‌های اخیر، گرانی کره و تخم‌مرغ به بحثی داغ تبدیل شده است. ظرف تنها چند هفته، قیمت هر شانه تخم‌مرغ از حدود 20 هزار تومان به 35 هزار تومان در بازار مازندران رسید. کره صد گرمی هم که 4 هزار تومان بود تا 14 هزار تومان افزایش یافت. دولت گرانی تخم‌مرغ را به گردن صادرات انداخته و درباره کره هم گفته که دیگر نمی‌تواند برای وارداتش ارز 4 هزار و 200 تومانی اختصاص بدهد.
 
تخم‌مرغ به عنوان یکی از آخرین پناهگاه‌های اقشار کم بضاعت برای تامین پروتئین، این روزها با جهش قیمت مواجه شده است. به طوری که در حدود کمتر از دو هفته  گذشته، نرخ آن از حدود شانه‌ای 20 هزار تومان به 35 هزار تومان در بازارهای مازندران رسیده است.

بر اساس این گزارش، در یکی-دو ماه گذشته قیمت نهاده‌ها افزایش چند برابری داشته و علت افزایش روزانه قیمت تخم مرغ در بازار ناشی از چالش‌های تامین نهاده‌ها ست.

بر اساس اخبار واصله از بازار نهاده‌ها، برای نمونه سویا در بازار آزاد با قیمت 13 هزار و 500 تومان عرضه می‌شود درحالی که قیمت مصوب آن دو هزار و 500 تومان است، همچنین ذرت در بازار آزاد به 3 بیش از هزار و 500 تومان رسیده است و این درحالی است که قیمت مصوب آن یک‌هزار و 500 تومان است.

کامران هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ما از تداوم حضور قیمت تخم مرغ در کانال 35 هزار تومانی خبر داد.

وی افزود: قیمت هر شانه تخم مرغ در بازار مازندران طی هفته آخر شهریور روی قیمت 35 هزار تومانی متوقف و ثابت مانده است.

رئیس اتحادیه مرغ و تخم‌مرغ فروشان مرکز مازندران، خاطرنشان کرد: رسیدن قیمت هر شانه تخم مرغ به این رقم، تاکنون سابقه نداشته است و این قیمت، ثبت رکوردی بی سابقه طی چند دهه اخیر است.

هاشمی تصریح کرد: علت اصلی گرانی این هفته‌های تخم مرغ به مشکل تامین نهاده‌ها بر می‌گردد؛ چرا که از یک سو، قیمت نهاده‌هایی مثل سویا در بازار آزاد چندین برابر قیمت دولتی است و از سویی دیگر با کمبود نهاده‌های دولتی، بسیاری از مرغداران به دلیل عدم توانایی خرید آزاد و مقرون به صرف نبودن، اقدام به سر بریدن مرغ‌ها در مرغداری‌ها کرده‌اند.

وی تاکید کرد: از آن‌جا که در فصل تابستان و ایام کم تقاضای سال قرار داریم، تنش‌ها هم در عرضه و نوسانات قیمت، در همین حد باقی مانده است و بی شک با تداوم این روند و عدم رفع آن تا قبل از آغاز سردی هوا، با افزایش مصرف، دچار مشکلات عدیده‌ای خواهیم شد.

رئیس اتحادیه مرغ و تخم‌مرغ فروشان مرکز مازندران، با اشاره به قیمت حال حاضر 18 هزار و 500 تومانی هر کیلو مرغ در بازار استان، گفت: پیش بینی‌ها حاکی از افزایش قیمت مرغ  در آینده‌ای نزدیک دارد، چرا که قیمت آزاد سویا به بیش از 13 هزار تومان می‌رسد و سهمیه دولتی نهاده‌ها پاسخگوی نیاز مرغداران نیست.

گفتنی است گرانی بی سابقه  این روزهای تخم‌مرغ در حالی است که این کالا از جمله ارقامی است که 70 درصد نهاده‌های آن یعنی خوراک مرغ از خارج و با ارز دولتی وارد می‌شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴