تاریخ انتشاردوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۴۳۷۹۷۷
یک شرکت نوپای ژاپنی به نام جیتای و آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن با همکاری یکدیگر برای اولین بار یک ربات فضایی را برای استفاده در ماموریت های مختلف تولید کرده اند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازنیواطلس، هدف از تولید اولین ربات فضایی بخش خصوصی خودکارسازی روند پردازش و انجام برخی فرایندها در ایستگاه فضایی بین المللی است.
تولید ربات برای انجام ماموریت های فضایی پدیده تازه ای نیست و به ابتدای دهه ۶۰ میلادی باز می گردد. اما این ربات ها تا به حال تنها توسط بخش دولتی تولید شده و توانایی های آنها نیز چندان گسترده نبوده است.
استفاده از ربات در فضا انجام برخی ماموریت ها و آزمایش ها را ممکن می سازد که به علت ظرافت ها و حساسیت های موجود توسط انسان ها قابل انجام نیستند. از جمله این آزمایش ها می توان به آزمایش های مربوط به بررسی وضعیت جاذبه در خارج از جو کره زمین اشاره کرد.
ربات جیتای برای انجام کنترل های دقیق و خودکارسازی بسیاری از فرایندهای مورد نیاز در فضا طراحی شده و انتظار می رود تا سال ۲۰۲۱ به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل شود تا از آن برای انجام اموری همچون قطع و وصل کابل ها، مدیریت سوئیچ ها و سرهم کردن و مونتاژ صفحات کنترل مختلف استفاده شود. این ربات در آینده برای کمک به پیشبرد طرح اعزام فضانورد به کره ماه در سال ۲۰۲۴ نیز مورد استفاده قرار می گیرد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴