تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۷
کد مطلب : ۴۳۷۹۵۶
وزیر بهداشت دولت بغداد اعلام کرد، با توجه به شرایط همه‌گیری ویروس «کرونا»، در ایام اربعین به هیچ زائر خارجی اجازه داده نمی‌شود که وارد عراق ‌شود.
۰
plusresetminus
وزیر بهداشت عراق: اربعین امسال میزبان هیچ زائری نیستیم

به گزارش بلاغ، «حسن التمیمی» دیروز طی یک نشست مطبوعاتی گفت: کمیته عالی بهداشت و سلامت عراق تصمیم گرفته است که در روزهای آینده هیچ مسافر خارجی، به جز هیئت‌های دیپلماتیک، را نپذیرد و این تصمیم به دلیل افزایش آمار افراد مبتلا به کرونا در کشورهای همسایه و منطقه، صورت می‌گیرد.

وی افزود: به سبب موج جدید کرونا در کشورهای همسایه، نگرانی‌هایی نسبت به امنیت بهداشتی در عراق وجود دارد و این(مسئله) راه کارهای مبارزه با ویروس را مورد تهدید قرار‌داده است.
وزیر بهداشت عراق افزود: با کشورهای منطقه نظیر سوریه، ایران، اردن، پاکستان و کویت برای تبادل تجربه در مبارزه با کرونا، ارتباط برقرار کرده‌ایم.

کمیته عالی بهداشت و سلامت عراق به ریاست «مصطفی کاظمی» نخست‌وزیر این کشور، نیز در نشست دیروز اعلام کرد‌، به خاطر تشدید شیوع ویروس کرونا و در راستای سلامت زائران، عراق پذیرای هیچ زائری در مراسم اربعین امسال نخواهد بود.

مقامات دولت عراق در هفته‌های اخیر بارها اعلام کرده‌اند که به دلیل بحران شیوع کرونا و در راستای حفظ سلامت زائران خارجی، مرزهای این کشور بسته شده است.

از سوی دیگر، آمارهای رسمی نشان می‌دهد که عراق از ماه گذشته تاکنون همچنان با جهش مبتلایان به کرونا مواجه است و روزانه حدود 4500 مورد ابتلای جدید به بیماری «کووید ۱۹ » در این کشور ثبت می‌شود. با توجه به این شرایط، زائران خارجی نیز ممکن است در عراق به کرونا مبتلا شوند.
 در پی خودداری عراق از پذیرش زائران خارجی، در کشورمان نیز ستاد مرکزی اربعین به دستور ستاد مبارزه با کرونا، مجوز اعزام موکب‌های سلامت به عراق را نداد.

کشف خطرناک‌ترین پایگاه داعش
به گزارش اداره پلیس شهر «الشرقاط» در استان «صلاح الدین»، روز شنبه نیروهای مسلح عراق بر خطرناک‌ترین پایگاه داعش در «حمرین» و «مکحول» مسلط شدند.

«مجید الغتران» رئیس‌پلیس الشرقاط اعلام کرد که نیروهای مسلح عراق متشکل از ارتش، پلیس، حشدالشعبی و نیروی هوایی موفق شدند منطقه «زورکنعوص» در جنوب الشرقاط را به کنترل کامل خود درآوردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، وی افزود، در این عملیات، یکی از خطرناک‌ترین پایگاه‌های داعش که در دامنه سلسله کوه‌های حمرین و مکحول قرار داشت، تحت کنترل نیروهای دولتی در آمد. شماری از عناصر داعش نیز طی این عملیات کشته شدند.
پس از عملیات آزاد‌سازی «حویجه» در غرب استان کرکوک در سال ۲۰۱۷ و همچنین، عملیات «قیاره» و شکست داعش در این منطقه، تروریست‌های باقی مانده داعش به منطقه کنعوص‌گریخته بودند.

 این منطقه که در شمال استان «صلاح الدین» واقع است، تبدیل به پایگاه مهم داعش در شمال عراق شده بود، پایگاهی که داعشی‌ها از آن برای سازماندهی حملات تروریستی علیه موصل، مخمور و کرکوک استفاده می‌کرده‌اند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰