تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰
کد مطلب : ۴۳۷۹۴۳
نماینده ویژه دولت آمریکا در امور کنترل تسلیحات گفت که قصد دارد به روسیه پیشنهاد تمدید پیمان استارت جدید را برای بازه زمانی کمتر از پنج سال بدهد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، نماینده ویژه ایالات متحده در زمینه کنترل تسلیحات روز یکشنبه به یک روزنامه روسی گفت که واشنگتن به مسکو پیشنهاد خواهد داد معاهده «استارت جدید» را برای کمتر از پنج سال  و بدون هیچگونه پیش شرطی تمدید کند.
به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» «مارشال بیلینگزلی» نماینده آمریکا در امور کنترل تسلیحات به روزنامه روسی «کامرسانت» گفت: «ما مدت زمان کوتاه‌تری را پیشنهاد کرده‌ایم و در این زمینه نمی‌توانیم بی تفاوت باشیم، بنابراین باید به تنظیم توافق بعدی بپردازیم و به مدت زمان کوتاه تری می‌اندیشیم.»
وی خاطرنشان کرد که طول این دوره به انعطاف پذیری موضع دولت روسیه در این مورد بستگی دارد. بیلینگزلی با ذکر اینکه با این پیشنهاد توپ در زمین روسیه خواهد بود، افزود که واشنگتن موضع مذاکراتی خود را بسته به واکنش احتمالی روسیه تنظیم خواهد کرد.
به دنبال مذاکرات اخیر دو کشور در «وین» پایتخت اتریش در اوایل ماه آگوست (مرداد)، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه  گفت که اولویت‌های روسیه و آمریکا در حال حاضر بسیار متفاوت است.
وزیر امور خارجه روسیه در این باره گفت که ایالات متحده شروط غیر واقعی برای حفظ معاهده کاهش تسلیحات راهبردی (استارت جدید) مطرح کرده و  مذاکره با ایالات متحده در مورد این پیمان خسته کننده شده است.
پیمان استارت  جدید  سال ۲۰۱۰ توسط «دیمیتری مدودف» رئیس‌جمهور وقت روسیه و «باراک اوباما» رئیس جمهور وقت  آمریکا به امضا رسید. در حال حاضر این توافقنامه تنها عامل کنترل تسلیحات بین دو کشور است که هنوز لازم الاجراست. این توافق در فوریه ۲۰۲۱ منقضی می‌شود و تاکنون واشنگتن تمایلی به تمدید آن نشان نداده است. (جزئیات بیشتر)
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲