تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰
کد مطلب : ۴۳۷۹۳۱
نمایندگان روسیه و چین طی نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل تاکید کردند که اقدام آمریکا در بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران غیر قانونی بوده و معافیت تهران از تحریم‌ها همچنان ادامه دارد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، چین و روسیه طی نامه‌ای به شورای امنیت اقدام آمریکا در بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را غیرقانونی توصیف کردند.
خبرنگار رویترز خبر داد: «"ژانگ جان" نماینده چین در سازمان ملل و "واسیلی نبنزیا" نماینده روسیه در سازمان ملل طی نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل تاکید کردند که اقدام آمریکا در فعال کردن مکانیزم ماشه "غیرقانونی" بوده و معافیت ایران از تحریم‌های سازمان ملل همچنان ادامه خواهد یافت.»
وزارت خارجه آمریکا بامداد یکشنبه ادعا کرد تمام تحریم‌های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران، از جمله محدودیت تسلیحاتی احیا شدند. «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای، ایران را بزرگترین تهدید برای منطقه غرب آسیا ادعا کرده و گفت: «امروز، آمریکا از بازگشت عملاَ تمام تحریم‌های سازمان ملل بر ایران، که پیشتر لغو شده بودند، استقبال می‌کند.»
در واکنش به این اقدام آمریکا وزرای خارجه سه کشور اروپایی عضو برجام نیز روز یکشنبه در بیانیه‌ای مشترک  بر تعهد کامل خود به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که به موجب آن برجام در سال ۲۰۱۵ مورد تایید قرار گرفت، تاکید کردند.
نمایندگی چین در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش نیز در توییتی در این زمینه  نوشت: «اینک وقت خاتمه دادن به نمایش مسخره خود آرایی شده (از سوی آمریکا) است. تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد (علیه ایران) همچنان  رفع‌شده خواهند ماند. موضع تمام طرف‌های مانده در برجام نیز مشخص است: آمریکا دیگر جزو  مشارکت‌کنندگان در برجام نیست و ادعای  فعال ساختن مکانیسم ماشه  این کشور فاقد اعتبار است. ما متعهد به حفظ این توافق هستیم.»
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲