تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
کد مطلب : ۴۳۷۹۲۵
در اولین جلسه ستاد ملی نقش‌آفرینی جامعه کارگری و کارفرمایی در دفاع مقدس در محل سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور عنوان شد، کارگرانی که دیروز در جبهه حضور داشتند،‌ امروز در خط تولید کارخانه‌ها می‌جنگند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ امروز اولین جلسه ستاد ملی بزرگداشت و تبیین نقش جامعه کارگری و کارفرمایی در دفاع مقدس و 40 ساله انقلاب اسلامی با حضور جمعی از مدیران عامل کارخانجات کشور، نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی ومسئولان بسیج و کارگران در محل سازمان بسیج کارگری و باحضور سردار احمد حق‌طلب رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، سردار احمد حق طلب رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس و علی‌حسین رعیتی فرد مسئول بسیج کارگران، در محل بسیج اقشار برگزار شد.
در این نشست عنوان شد با توجه به چهلمین سالگرد دفاع مقدس امسال به جای یک هفته برای دفاع مقدس، 40 هفته برای بزرگداشت حماسه دفاع مقدس در نظر گرفته می‌شود که از 26 مهر ماه تا 2 آبان 99 از سوی رئیس سازمان بسیج مستضعفین برای بزرگداشت نقش کارگران و کارخانجات در دفاع مقدس در نظر گرفته شده است. 
علی‌حسین‌رعیتی‌فرد، مسئول بسیج کارگران در این جلسه گفت: تبیین نقش بسیج در دفاع مقدس همزمان با سالروز رحلت پیامبر اسلام (ص) و با حضور بزرگان و پیشکسوتان دفاع مقدس و کارگران و مسئولان بسیج کارگری برگزار  می‌شود.
وی به حضور آقای مالکی مسئول وقت مهندسی لشکر 17 علی ابن ابیطالب و از طراحان پل خیبر در زمان جنگ تحمیلی بر روی رودخانه اروند در جلسه اشاره کرد و گفت: امسال ستاد ملی برای بزرگداشت کارگران و نقش آنها در دفاع مقدس و نیز در مقابله با جنگ تمام عیار اقتصادی و مقابله با تحریم‌ها بررسی می‌شود.
به گفته رعیتی‌فرد در این جلسه همچنین مدیران پالایشگاه آبادان و مدیران نفت فلات قاره و مدیرانی از جزیره خارک که بیشترین صادرات نفت ایران حتی در زیر بمباران بعثی‌ها در آن انجام می‌شد، حضور دارند.
مسئول بسیج کارگران گفت: همانطور که کارگران در دفاع مقدس نقش مهمی داشتند امروز هم در خط تولید و در جهاد اقتصادی مشارکت دارند و چرخه تولید کشور را با توجه به شرایط جنگ اقتصادی به حرکت درمی‌آورند.
در این مراسم همچنین سردار احمد حق‌طلب مسئول بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره 14 هزار شهید کارگری در دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس که با تهاجم رژیم بعث در 31 شهریور 59 شروع شد اولین جنگی بود که دو قدرت استکباری شرق و غرب مانند دو لبه قیچی کنار هم قرار گرفتند و می‌خواستند ریشه انقلاب را بزنند و این اولین جنگ بعد از جنگ جهانی دوم بود که دو ابرقدرت در کنار هم و نه مقابل هم بودند، حتی در جنگ ویتنام و کره به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده بود که هر ابرقدرت در بخشی از این جنگ حضور داشت، اما در جنگ تحمیلی دو بلوک ابرقدرت در کنار صدام علیه ایران بودند و ما تنها بودیم.
سردار حق‌طلب گفت: پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی را ابرقدرت‌ها به عراق دادند. حتی هواپیماهای میراژ F1 که به سفارش نیروی هوایی فرانسه ساخته شده بود، قبل از اینکه در اختیار نیروی هوایی فرانسه قرار داده شود، در اختیار صدام قرار دادند و علیه ایران به کار گرفته شد.
وی همچنین گفت: بسیاری از سلاح‌های پیشرفته، موشک‌های اگزو 3، و سلاح‌های مشابه برای اولین بار به کار گرفته شده به گونه‌ای که 15 سال بعد از جنگ تحمیلی در جنگ جزیره فالکلند برای اولین بار از این سلاح‌ها استفاده شد.
* جزیره خارک 2800 بار بمباران شد
سردار حق‌طلب گفت: جزیره خارک که پایانه صادرات نفتی ایران از قبل انقلاب و تاکنون وجود دارد، در زمان جنگ 2800 بار به تعداد روزهای جنگ بمباران و موشکباران شد وحتی در برخی روزها 7 بار بمباران شد و این جزیره گرچه کوچک است و پایانه نفتی ایران در آن قرار دارد، اما فرزندان این آب و خاک نگذاشتند صادرات نفت در زمان جنگ و بعد از آن متوقف شود.
به گفته حق طلب، اسکله‌های آذرپاد و تی در جزیره خارک قرار دارد و کارگران و متخصصان ایرانی این جزیره را با چنگ و دندان حفظ کردند. حتی یک روز این جزیره تخلیه نشد و صادرات نفت حتی یک روز متوقف نشد و این چیزی شبیه معجزه است.
رئیس بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: کارگران در دو جبهه می‌جنگیدند. هم در خط مقدم و دفاع از آب و خاک کشور و هم در پشت جبهه در کارخانه‌ها و آنقدر شگفتی آفریدند که حتی دوستان ما از پاکستان آمدند و گفتند شما فقط بگویید چگونه از اروند رود عبور کردید در صورتی که پهنای از 800 متر و رودخانه‌ای با جریان دو طرفه آب است که سرعت آب 60 کیلومتر در ساعت می‌رسد و گاهی جریان آب از خشکی به دریا و در زمان مد با همین سرعت آب از دریا به خشکی برمی‌گردد. با این وجود مهندسان و کارگران ایرانی پل خیبر را با کمک شرکت نورد لوله اهواز بر روی اروند رود احداث کردند.
سردار حق‌طلب افزود:در کنار وظیفه شرعی برای ادای دین به خانواده شهدا وظیفه داریم فرهنگ متعالی دفاع مقدس را به نسل کنونی منتقل کنیم. همچنان که این فرهنگ از رزمندگان دفاع مقدس به مدافعان حرم منتقل شد و آنها هزاران کیلومتر دورتر از کشور خود در سوریه وعراق از حرم اهل بیت دفاع کردند که اگر این نبود باید با داعش در کرمانشاه و همدان می‌جنگیدیم.
وی گفت: هدف اصلی داعش عراق و سوریه نبود بلکه هدف ایران بود ومی‌خواستند با انقلاب اسلامی مقابله کنند. 
سردار حق‌طلب همچنین گفت:‌مردم خوزستان علاوه بر اینکه از کشور دفاع کردند از خانه‌های خود هم دفاع کردند و خوزستان همواره محل تولید و دفاع از کشور بوده است.
وی افزود:‌فرهنگ دفاع مقدس به مدافعان حرم به خوبی منتقل شد، نحوه لباس پوشیدن و حتی تکیه کلام  مدافعان حرم مانند رزمندگان دفاع مقدس بود.امسال چهلمین سالگرد دفاع مقدس بهترین فرصت برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل آینده است.
به گفته وی دشمن از موشک‌های نقطه زن نمی‌ترسد بلکه از روحیه جهادی می‌ترسد. یک کارگر ساده در دفاع مقدس به یک فرمانده لشکر تبدیل می‌شود و امروز هم باید در جنگ اقتصادی پیروز شویم گرچه گلایه‌هایی وجود دارد، اما ارتباطی ندارد و ما باید وظیفه خود را انجام دهیم.
وی امسال 40 هفته برای بزرگداشت دفاع مقدس در نظر گرفته شده و قشر کارگران و کارفرمایان دین بزرگی به گردن ما دارند و برخی از این کارگران با وجود اینکه روزمزد بودند و خانواده آنها پشت جبهه به نان شب محتاج بودند، اما در جبهه حاضر شده و از انقلاب اسلامی دفاع کردند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴