کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس مسائل سیاسی:

وابستگی و ناامنی نتیجه توافق سازش با رژیم صهیونیستی است

30 شهريور 1399 ساعت 7:30

کارشناس مسائل سیاسی گفت: کشورهایی که وارد روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی می‌شوند از لحاظ اقتصادی بعد از گذشت چند دهه به شدت وابسته می‌شوند.


به گزارش بلاغ، با وجود محکومیت‌های بین‌المللی، بحرین و امارات هفته گذشته در حضور رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید، توافق سازش با رژیم صهیونیستی را امضا کردند.
 
رضا امیری در گفت‎وگو با خبرنگار ما به سرنوشت کشورهایی که وارد روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی می‌شوند، اشاره و اظهار کرد: سرنوشت این کشورها مشخص و قابل پیش بینی است، نخست اینکه از لحاظ اقتصادی آنها بعد از گذشت چند دهه به شدت وابسته می‌شوند و زیرساخت‌های اقتصادی آنها به گونه‌ای طراحی و جابجا می‌شود که این کشورها دیگر از لحاظ اقتصادی نمی‌توانند روی پای خود بایستند، نمونه‌های این موارد را می‌توان در مصر و اردن و همچنین تشکیلات خودگردان فلسطین مشاهده کرد.
 
وی افزود: نکته دومی که در ارتباط با این کشورها رخ می‌دهد، این است که امنیت آنها دیگر امنیت گذشته نیست.
 
کارشناس مسائل سیاسی گفت: سومین نکته‌، این است که طرف‌هایی که با رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار می‌کنند به طور کلی استقلال خود را از دست می‌‍دهند و تبدیل به زیر مجموعه‌ای از اسرائیل و آمریکا در منطقه می‌شوند.
 
امیری خاطرنشان کرد: شکی نیست که بسیاری از کشورهای منطقه دارای روابط سیاسی، امنیتی و اقتصادی با رژیم صهیونیستی هستند، اما به دلیل تبعات ملی که دارد آن را علنی نمی‌کنند.
 
وی با بیان اینکه این توافقنامه هیچ گونه تهدیدی برای ایران نیست، افزود: این قرارداد، شروع یک رابطه امنیتی بین این کشورها نیست بلکه چنین روابطی همیشه وجود داشته و علیه ایران استفاده شده و این توافقنامه صلح تنها اعلام رسمی آن است.
 
کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: ایران با وجود همه این روابط و تهدیدات به عنوان یک قدرت منطقه‌ای بلامعارض شناخته می‌شود.
 
امیری در پایان تصریح کرد: این روابط بهترین فرصت برای نفوذ معنوی ایران بین ملت‌های عربی است که تعصبات عربی خود را شکست خورده دانسته و اکنون خود را بی‌پناه می‌دانند، مطمئنا این بازی به نفع ملت فلسطین تمام می‌شود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 437814

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/437814/وابستگی-ناامنی-نتیجه-توافق-سازش-رژیم-صهیونیستی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com