تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰
کد مطلب : ۴۳۷۸۱۴
کارشناس مسائل سیاسی گفت: کشورهایی که وارد روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی می‌شوند از لحاظ اقتصادی بعد از گذشت چند دهه به شدت وابسته می‌شوند.
۰
plusresetminus
وابستگی و ناامنی نتیجه توافق سازش با رژیم صهیونیستی است
به گزارش بلاغ، با وجود محکومیت‌های بین‌المللی، بحرین و امارات هفته گذشته در حضور رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید، توافق سازش با رژیم صهیونیستی را امضا کردند.
 
رضا امیری در گفت‎وگو با خبرنگار ما به سرنوشت کشورهایی که وارد روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی می‌شوند، اشاره و اظهار کرد: سرنوشت این کشورها مشخص و قابل پیش بینی است، نخست اینکه از لحاظ اقتصادی آنها بعد از گذشت چند دهه به شدت وابسته می‌شوند و زیرساخت‌های اقتصادی آنها به گونه‌ای طراحی و جابجا می‌شود که این کشورها دیگر از لحاظ اقتصادی نمی‌توانند روی پای خود بایستند، نمونه‌های این موارد را می‌توان در مصر و اردن و همچنین تشکیلات خودگردان فلسطین مشاهده کرد.
 
وی افزود: نکته دومی که در ارتباط با این کشورها رخ می‌دهد، این است که امنیت آنها دیگر امنیت گذشته نیست.
 
کارشناس مسائل سیاسی گفت: سومین نکته‌، این است که طرف‌هایی که با رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار می‌کنند به طور کلی استقلال خود را از دست می‌‍دهند و تبدیل به زیر مجموعه‌ای از اسرائیل و آمریکا در منطقه می‌شوند.
 
امیری خاطرنشان کرد: شکی نیست که بسیاری از کشورهای منطقه دارای روابط سیاسی، امنیتی و اقتصادی با رژیم صهیونیستی هستند، اما به دلیل تبعات ملی که دارد آن را علنی نمی‌کنند.
 
وی با بیان اینکه این توافقنامه هیچ گونه تهدیدی برای ایران نیست، افزود: این قرارداد، شروع یک رابطه امنیتی بین این کشورها نیست بلکه چنین روابطی همیشه وجود داشته و علیه ایران استفاده شده و این توافقنامه صلح تنها اعلام رسمی آن است.
 
کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: ایران با وجود همه این روابط و تهدیدات به عنوان یک قدرت منطقه‌ای بلامعارض شناخته می‌شود.
 
امیری در پایان تصریح کرد: این روابط بهترین فرصت برای نفوذ معنوی ایران بین ملت‌های عربی است که تعصبات عربی خود را شکست خورده دانسته و اکنون خود را بی‌پناه می‌دانند، مطمئنا این بازی به نفع ملت فلسطین تمام می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴