تاریخ انتشارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
کد مطلب : ۴۳۷۸۰۶
چند سالی است که مشکل تامین آب در 8 روستای ضلع شمالی بخش گتاب از توابع شهرستان بابل، به مشکل جدی نزدیک به 12 هزار ساکن این روستاها مبدل شده است و با همه پا به کاری رسانه‌ها اما تاکنون این مشکل مرتفع نشده است.
۰
plusresetminus
مشکلات کم‌آبی روستاهای گتاب بابل همچنان پابرجاست/حل مشکل بی‌آبی، لنگ اعتبار
به گزارش بلاغ، چند سالی است که مشکل تامین آب در 8 روستای ضلع شمالی بخش گتاب از توابع شهرستان بابل، به مشکل جدی نزدیک به 12 هزار ساکن این روستاها مبدل شده است.

طی سالیان اخیر، بارها و بارها هم مردم منطقه و هم رسانه‌ها و هم تعدادی از مسئولان این بخش از شهرستان بابل، فریاد گلایه خود را به فرمانداری، بخشداری و شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی رسانده‌اند؛ اما کماکان علیرغم اقدامات دست و پا شکسته و نافرجام، مشکلات بر قوت خود باقی است.

روستاهای ملا محله، دلاورکلا، سوربن، درزی کلای آخوندی بالا و پایین، حاجی کلا و سیاکلا محله هشت روستای ضلع شمالی دهستان گتاب شمالی هستند که سال‌ها است مشکل تأمین آب به مشکل عمده و حالا کهنه این منطقه تبدیل شده است و این روزهای تابستان با گرم‌ شدن دمای هوا، این مشکل حادتر از گذشته، مردمان این منطقه را رنج می‌دهد.

مرم این مناطق، از کمبود آب، قطعی مکرر آب در طول شبانه روز و کدر بودن رنگ آب شرب، گلایه مندند و معتقدند اقدامات مسئولان ذیربط در خصوص حل این مشکل، مقطعی و تاکنون کارساز نبوده است.

در ادامه پیگیری گزارش  رنج 10 ساله بی‌آبی 9 روستای بابل/مردم دست به دامان چاه‌ها شده‌اند! که از سوی این رسانه در راستای مطالبه‌گری مردمی از مسئولان در حل این مشکل منتشر شده بود؛ حاکی از انجام برخی اقدامات از سوی دستگاه‌های متولی و وجود کماکان مشکل کم آبی در این منطقه است.

حجت الاسلام مهدی خانلری در خصوص گلایه‌های مردمی این منطقه بابت تامین آب شرب، به خبرنگار ما اظهار کرد: با توجه به مطالبات متعدد مردم منطقه، مطلع شدیم که در این منطقه کمی و کاستی‌های وجود دارد که مردم را با مشکلاتی در تامین آب شرب مواجه کرده است.

وی افزود: در راستای این مشکلات نیاز است که مسئولان شهری و استانی در راستای ارائه خدمات و بهبود اوضاع، مساعدت بیشتری را داشته باشند.

امام جمعه گتاب  با بیان اینکه مردم 9 روستای ضلع شمالی گتاب از توابع بابل با مشکل تامین آب و همچنین مشکلاتی در بهداشتی بودن آب شرب مواجه هستند، خاطرنشان کرد: تا انتقال آب از سد آیت‌الله صالحی به مخزن پمپاژ این منطقه صورت نگیرد، همچنان مشکل پا برجا است و حل نخواهد شد؛ که البته بخشی از کار انجام شده اما پاسخگوی حل مشکل نیست و باید به سرانجام برسد.

خانلری گفت: طبق آخرین گفت‌وگویی که با مسئولان شهری و متعاقبا با رسانه شما انجام دادیم، آخرین راهکار و اقدام در دست اجرا، بحث خط انتقال بود، مسئله تعیین اعتبار و مشکلات پیش رو، این پروژه را به کندی پیش برده است.

وی متذکر شد: البته بخشی از کار انجام شده است، اما بحث اصلی، بحث خود انتقال آب است که باید انجام شود که پیگیری هستیم و تاکنون نه جواب منفی شنیدیم و نه جواب مثبت.

امام جمعه گتاب یادآور شد: آنچه مشخص است انجام و فرجام این کار در حال حاضر، زمان‌بر است و باید منتظر باشیم.

خانلری مطرح کرد: مشکل آب شرب مردم این منطقه بیشتر در فصل تابستان است و در بقیه فصول این وضعیت به وخامت فصل تابستان نیست.

وی گفت: ما ضمن تشکر از مسئولان شهری از آن‌ها می‌خواهیم در حل مشکل مردم این منطقه همت کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴