تاریخ انتشارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۴۳۷۷۷۲
آمادگی برگزاری صد‌ها برنامه توسط ادارات و نهاد‌ها و تشکل‌های فرهنگی و اجتماعی در هفته دفاع مقدس اعلام شد و همچین فرمانده بسیج ناحیه سوادکوه نیز گفت: ۵۰ برنامه محوری هفته دفاع مقدس در سوادکوه برگزار می‌شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازجلسات مختلفی برای هفته دفاع مقدس در شهرستان سوادکوه برنامه‌ریزی شد که برنامه‌های ناحیه مقاومت بسیج، شورای فرهنگ عمومی، بنیاد شهید و سایر ادارات و نهاد‌ها را شامل می‌شود.
برگزاری دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سوادکوه عصر پنجشنبه در دفتر فرماندار سوادکوه و با ریاست امام جمعه پل‌سفید‌ و دبیری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه برگزار شد.
آمادگی برگزاری صد‌ها برنامه توسط ادارات و نهاد‌ها و تشکل‌های فرهنگی و اجتماعی در هفته دفاع مقدس اعلام شد.
* برنامه‌های فرهنگی و هنری هفته دفاع مقدس
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سوادکوه که سرپرستی نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سوادکوه‌شمالی را نیز بر عهده دارد به تأخیر برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی به دلیل کرونا اشاره کرد و گفت: مصوبات گذشته شورای فرهنگ عمومی شهرستان درباره تأثیر مواد مخدر بر جامعه و شرایط فضای مجازی بود که ادارات و‌ نهاد‌ها گزارش را به دبیرخانه ارائه کنند.
مهدی یزدانی با تبریک هفته دفاع مقدس، افزود: مناسب‌سازی سردرب ادارات و نها‌دها، تبلیغات محیطی و استفاده از عنوان دفاع مقدس در سربرگ اداری، برنامه‌های فرهنگی و هنری و برگزاری نمایشگاه در دستور کار ما قرار دارد.
وی خاطر نشان کرد: اطلاع‌رسانی و پوشش خبری و باز نشر در رسانه‌های رسمی و مجازی هم مورد نظر است.
* تقویت فرهنگ دفاع مقدس
امام جمعه پل‌سفید سوادکوه با تقدیر از حج‌ الاسلام حسن قربانی رئیس سابق شورای فرهنگ عمومی و امام جمعه سابق پل‌سفید سوادکوه و با تقدیر از شخصیت باثبات و فرهنگی ایشان و با گرامی‌داشت زنده‌یاد استاد رحمت‌الله حسن‌پور، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که «فرهنگ آن چیزی است که حاضرم جان خودم را برای آن فدا کنم و‌ فرهنگ و تعلیم و تربیت مسئله اول جامعه ماست» و اگر فرهنگ حسینی باشد، جامعه حسینی و اگر فرهنگ یزیدی باشد، جامعه یزیدی می‌شود.
حجت‌الاسلام سیدمهدی جعفری با بیان اینکه جلسه شورای فرهنگ عمومی باید در رأس همه جلسات باشد از عدم حضور برخی مدعوین گله‌مندی کرد و با بیان اینکه بخش مهمی از مشکلات کشور به دلیل مشکلات فرهنگی است، افزود: ادارات و‌نهاد‌ها باید دغدغه فعالیت فرهنگی داشته باشند و اگر نداشته باشند، همین مشکلات تداوم خواهد داشت.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سوادکوه با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس در کشور ما باید تقویت شود، خاطر نشان کرد: با مطالعه وصیت‌نامه شهدا به این نتیجه می‌رسیم که شهادت لیاقت می‌خواهد و بی‌حجابی جامعه بیانگر این است که مدیران به وظایف فرهنگی خود به درستی عمل نکردند.
جعفری با اشاره به اینکه شهیدی که خودروی بیت‌المال را متوقف می‌کند و کپسول گاز پدر را به دوش گرفت ولی از ماشین بیت‌المال استفاده نکرد و فرماندهی که در چهلم فوت دخترش به خانه آمد و شب تا صبح گریه کرد و در پاسخ به سوال خانمش گفت که فرزندان زیادی در جبهه به عنوان فرمانده آنها داشتم و فرصت حضور در مراسم‌ها را نداشت.
امام جمعه پل‌سفید سوادکوه، گفت: هر چه داریم از شهدای‌مان داریم و وصیت‌نامه هر ‌شهید را هر هفته در اتاق ادارات نصب کنیم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سوادکوه، اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی در سامانه راهبری کشوری رصد می‌شود و میزان پیگیری مصوبات مورد توجه است و گزارش مصوبات به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی قبل از جلسه آینده به دبیرخانه ارسال شود.
وی با بیان اینکه حضور مدیران در جلسات اولویت باشد و از جلسه بعدی از حضور نماینده رئیس در جلسه جلوگیری می‌شود و و علت عدم حضور مدیران در نامه مکتوب پیگیری می‌شود، گفت: فضاسازی شهری و روستایی  هفته دفاع مقدس مورد نظر باشد و در زمانیکه عده‌ای قصد دارند تا نام شهدا را حذف کنند، فعالیت گسترده مورد نظر باشد و تهاجم فرهنگی در شهر‌ها بیانگر این است که شورای فرهنگ عمومی مقصر است.
* تفکر ناب اسلامی در دفاع مقدس
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه با بیان اینکه دفاع و صیانت از انقلاب اسلامی فقط در ساخت سنگر در هفته دفاع مقدس نیست و سنگر‌های مختلفی وجود دارد که باید دفاع شود، گفت: سپاه ناظر فرهنگی شهرستان‌ها بر طبق ابلاغیه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است و اعضای شورای فرهنگ عمومی به عنوان کارشناسان فرهنگی فعالیت کنند و این جلسات مصوبات عملیاتی داشته باشد.
سید‌موسی حسین‌نژاد، دفاع مقدس را اقیانوس بیکران از سلحشوری‌ها و ‌شجاعت‌های فرزندان این سرزمین توصیف کرد و افزود: فرزندان امام خمینی(ره) در برابر دشمنان نیابتی، نامتعارف و نابرابر شرکت کردند و ۳۸ کشور در برابر انقلاب اسلامی قرار گرفتند و بسیاری انتظار داشتند که انقلاب اسلامی جوانمرگ شود ولی ۴۰ سالگی خود را گرامی داشتیم.
وی با اشاره به اینکه در حوزه‌های مختلف از دل بحران‌ها به فرصت‌های بزرگ رسیدیم، خاطر نشان کر: ما در دفاع مقدس الگو‌سازی کردیم که می‌توان در برابر قدرت پوشالی امریکا ایستادگی کرد و این الگو را به جهان صادر کردیم و تفکر ناب اسلامی در دفاع مقدس را شاهد بودیم.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه با بیان اینکه گوشه‌ای از تفکر ناب بسیجی در کشور‌های مختلف را با نام حشد‌الشعبی، انصار‌الله و حزب‌الله با تفکر بسیجی را داریم، افزود: امروز فرصت مناسبی برای بازخوانی دفاع مقدس است تا از عمق اقیانوس آن ارزش‌هایی را خارج کنیم و در هفته دفاع مقدس خود را با صفات دفاع مقدس مزیّن کنیم.
* دفاع مقدس در پستوی ندانم‌کاری‌ها گم نشود
حسین‌نژاد با بیان اینکه توجه به شعائر انقلاب و دفاع مقدس در پستوی ندانم‌کاری‌ها گم نشود و در دفاع مقدس، افراط و تفریط نداشتیم و در خط مقدم جبهه هم ازدواج به عنوان سنت نبوی و برگزاری نماز شب و نماز ایستاده در کانال‌ها را داشتیم، اظهار کرد: آیت‌الله مشکینی فرمودند که نماز واجب خودم را می‌دهم تا ۲ رکعت نماز ایستاده رزمندگان در کانال جنگ را به من بدهید.
وی با بیان اینکه استکبار در برنامه‌های ملی و انقلابی متمرکز و منتظر ریزش می‌شود، گفت: برگزاری برنامه‌های مهم انقلاب اسلامی مانند شمشیر دو لبه است که توجه دشمنان است که با همه مشکلات موجود، مردم دل از انقلاب و آرمان‌های شهدا دست بر نمی‌دارند و پیام برای یادگاران دفاع مقدس و ایثارگران دارد که گرد و غبارهای انقلاب اسلامی باید گرد‌گیری شود.
حسین‌نژاد از پیش‌بینی استفاده از فضای مجازی و توانمندی پایگاه‌های بسیج در اجرای برنامه‌ها خبر داد و گفت: ۵۰ برنامه محوری هفته دفاع مقدس در سوادکوه برگزار می‌شود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه  خواستار توجه لازم به فضاسازی محیطی اداری در هفته دفاع مقدس شد و گفت: لوح فشرده هفته دفاع مقدس و تیزر تبلیغاتی توسط ستاد دفاع مقدس تهیه شد و در اختیار ادارات و نهاد‌ها قرار می‌گیرد و سرکشی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران مورد نظر باشد.
*برنامه‌های دفاع‌مقدس ادارات و نهاد‌ها
رضا احمد‌زاده رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سوادکوه با اشاره به تعطیلی اماکن ورزشی از هماهنگی برای رژه موتوری از قائم‌شهر به سوادکوه در صورت صدور مجوز، دیدار با خانواده ۱۷ شهید ورزشکار سوادکوه و تجلیل از همکاران دارای خانواده ایثار‌گر را از برنامه‌های این اداره در هفته دفاع مقدس ذکر کرد.
رئیس کتابخانه عمومی شهرستان سوادکوه با اشاره به فعال‌بودن ۲ هزار نفر در کتابخانه عمومی شهرستان از تمرکز فعالیت‌ها در فضای مجازی خبر داد و گفت: انتشار کتب صوتی و فایل پی‌دی‌اف کتب در فضای مجازی از برنامه‌های ما در هفته دفاع مقدس است.
شهرزاد نصرالله‌زاده از برگزاری نمایشگاه عکس و مسابقه کتاب‌خوانی با ارائه منبع کتب دفاع مقدس خبر داد.
گودرزی معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش از همکاری با ستاد برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس خبر داد.
عاطفه مرادیان که به عنوان شخصیت فرهنگی در جلسه شورای فرهنگ عمومی حضور داشت از تهیه ۵ سطح پیشگیری آسیب‌های اجتماعی در سوادکوه اشاره کرد.
حسن یحیی‌پور شهردار پل‌سفید هم با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس از آمادگی شهرداری پل‌سفید در استفاده به استفاده از تلویزیون شهری برای هفته دفاع مقدس و دیدار با خانواده ایثار‌گران خبر داد.
علیرضا شاکری رئیس بنیاد شهید شهرستان سوادکوه از افتتاح 2 مزار شهدا در روستا‌های پالند و ملرد و برنامه‌ریزی برای دیدار با خانواده ایثارگران اشاره کرد.
عمران اکبرنژاد مسؤول روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی سوادکوه هم از تجلیل از ایثارگران جامعه تبلیغی شهرستان، نمایشگاه عکس، انتشار خاطرات روحانیون ایثارگر شهرستان در فضای اجتماعی و گفتمان «آموزه‌های دینی در دفاع مقدس» خبر داد.
سید داوود رسولی نماینده خبرنگاران در شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه فعالیت‌های مورد انتظار در شورای فرهنگ عمومی انجام نشد، گفت: تلاش رسانه‌های معاند برای خالی‌شدن جوانان از آموزه‌های دینی است که این موضوع وظیفه شورای فرهنگ عمومی را دوچندان می‌کند.
وی خواستار توجه لازم به عوارض و اثر‌گذاری پس از کرونا در جامعه شد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما