تاریخ انتشارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۸
کد مطلب : ۴۳۷۷۶۷
چه سعادتمند برود و چه بماند نمی‌توان از نقش پررنگ وزارت ورزش در اتفاقات تلخ باشگاه بزرگ و مردمی استقلال غافل شد.
۰
plusresetminus
نقش پررنگ وزارت ورزش در اتفاقات تلخ استقلال مدیرعامل باشگاه حاضر به کناره‌گیری هم نیست!

به گزارش بلاغ، بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان پرونده حضور احتمالی استراماچونی در باشگاه استقلال تهران بسته شد. در آخرین ساعات چهارشنبه هفته گذشته باشگاه استقلال با صدرو بیانیه‌ای اعلام کرد مذاکره با آندره استراماچونی به نتیجه نرسید. در متن این بیانیه آمده بود: «متأسفانه طی روزهای گذشته، تلاش‌های باشگاه استقلال برای بازگشت آقای آندره آ استراماچونی به نتیجه نرسید و نظر به محدودیت‌های قانونی و زمانی، پرونده بازگشت ایشان برای این فصل مختومه اعلام می‌گردد.

از همه شما هواداران برای همراهی‌تان سپاسگزاریم و ان شاالله با عملکرد درخشان در فصل آینده لیگ برتر پاسخ اعتمادتان را خواهیم داد؛ و امید داریم با توجه به حفظ تمامی بازیکنان ارزشمند خود در آستانه جام باشگاه‌های آسیا در دوحه قطر با حمایت‌های روحیه بخش خود، برگ زرین دیگری بر تالار افتخارات پر افتخارترین تیم باشگاهی ایرانی در آسیا بیافزاییم.»

البته این پایان ماجرا نبود، احمد سعادتمند مدیرعامل باشگاه استقلال با ارسال نامه‌ای به آندره استراماچونی و پاستورلو مدیر برنامه وی دلایل عدم جذب این مربی ایتالیایی را تشریح کرد. در بخشی از این نامه که در فضای مجازی دست به دست شد، آمده بود: «متاسفانه ما از جانب سازمان لیگ فوتبال ایران در روز ۹ سپتامبر (۱۹ شهریور) با پاسخ منفی مواجه شدیم. ما بیشترین تلاش خود را انجام دادیم اما نتوانستیم آنها را متقاعد کنیم. جدا از آن بر اساس ادعای شما در مورد بدهی‌های باشگاه به آندره آ برای فصل گذشته، با در نظر گرفتن جریمه و سود مبلغ، حسابداری باشگاه ما اعلام کرده است که حداکثر ۵۰۰ هزار یورو قابل پرداخت به آندره آ برای فصل ۲۰-۲۰۱۹ (فصل گذشته) خواهد بود و نه ۹۰۰ هزار یورو و بدین ترتیب باشگاه حاضر نیست که برای فصل ۲۰-۲۰۱۹ مبلغ ۹۰۰ هزار یورو بپردازد. برای اینکه مذاکرات شفاف و با حسن نیت پیش برود، متاسفانه باید اعلام کنیم که امکان انجام تشریفات اداری وجود ندارد. امیدواریم که در آینده بتوانیم همکاری دوجانبه‌ای داشته باشیم.»

انتقاد پیشکسوت استقلال از اتفاقات اخیر
سعادتمند مدیرعامل باشگاه استقلال تهران در شرایطی مخالفت سازمان لیگ با آمدن استراماچونی را به عنوان یکی از دلایل نیامدن این مربی به تهران اعلام کرد که از همان روزهای نخست که نام مربی ایتالیایی برای نشستن روی نیمکت استقلال بر سر زبان‌ها افتاد، بسیاری عنوان می‌کردند که این ماجرا بازی رسانه‌ای طراحی شده از سوی مدیرعامل استقلال است. 

دیروز حتی صمد مرفاوی سرمربی پیشین استقلال در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری تسنیم عنوان داشت: هیچ‌کس برای استقلال مشکل و حاشیه درست نمی‌کند؛ نه هواداران، نه رسانه‌ها و نه پیشکسوتان. استقلال خودش برای خودش مشکل درست می‌کند، همین کارها و تصمیمات غیرحرفه‌ای برای استقلال مشکل درست می‌کند و نباید در جایی بیرون از باشگاه دنبال ریشه این مسائل بگردیم. شما دیدید که وقتی استراماچونی در نیم‌فصل جدا شد، استقلال چگونه چند بازی را از دست داد و اگر در دو سه بازی نتایج لازم را می‌گرفت چه بسا که شانس قهرمانی هم داشت.
مرفاوی خاطرنشان کرد: قبل از فینال جام حذفی حاشیه‌ها بیشتر شد و هنگامی که مجیدی تصمیم به جدایی گرفت باشگاه استقلال دوباره نام استراماچونی را مطرح کرد و با این کار دوباره زمان را از دست داد. مردم و هواداران استقلال رفته رفته استراماچونی را فراموش کرده بودند و عجیب است که چرا مدیران استقلال با اسم استراماچونی دوباره هواداران را سر کار گذاشتند. سال گذشته دلیل جدایی‌اش کاملا مشخص بود ولی نمی‌دانم چرا دوباره مدیران استقلال نام این مربی را مطرح کردند.

پیشکسوت استقلال با بیان اینکه این باشگاه این‌بار نباید زمان را از دست می‌داد گفت: استقلال باید خیلی زود سرمربی را انتخاب می‌کرد چون مشخص بود که شرایط برای بازگرداندن استراماچونی فراهم نیست و قانون هم این اجازه را نمی‌دهد. استقلال به استراماچونی بدهکار است و در آخر هم دیدید که چقدر زمان از دست رفت و باشگاه اعلام کرد که این پرونده مختومه شده است.

استقلال سراغ نوری می‌رود
حالا که پرونده بازگشت استراماچونی بسته شده این بار نام الکساندر نوری به عنوان جدی‌ترین گزینه باشگاه استقلال مطرح شده است. مسئولان استقلال در جریان مذاکرات با استراماچونی، با این مربی ایرانی- آلمانی هم صحبت کرده بودند که هدایت آبی‌پوشان را در لیگ قهرمانان آسیا برعهده بگیرد، اما هیئت‌مدیره باشگاه استقلال این مسئله را نپذیرفت و مجید نامجومطلق سرمربی موقت آبی‌های پایتخت شد.

اکنون با توجه به منتفی شدن بازگشت استراماچونی، بار دیگر مسئولان باشگاه استقلال به فکر مذاکره با نوری افتاده‌اند. نوری با توجه به اینکه اصالت ایرانی دارد مشکلی برای فعالیت در لیگ ایران نخواهد داشت، اما به شرط اینکه قرارداد او ریالی بسته شود ولی خبرهای دریافتی از باشگاه استقلال حکایت از آن دارد که این مربی خواستار امضای قراردادی به ارزش 750 هزار یورو شده است.
گویا درخواست نوری به اطلاع مسئولان ورزش نیز رسیده و مدیران باشگاه استقلال منتظر پاسخ وزارتخانه نیز هستند. در این بین البته خبرهایی مبنی بر استعفای احمد سعادتمند به گوش می‌رسد. گویا آش آن‌قدر شور شده که مدیران وزارت ورزش هم که تا دیروز حامی سعادتمند بودند، حالا برای دریافت استعفای او لحظه شماری می‌کنند و سعادتمند حاضر به کناره‌گیری نیست! اوج دلخوری مدیران وزارت ورزش از مدیرعامل استقلال به همین بیانیه اخیر برمی‌گردد؛ طبق توافقات قبلی قرار بود این بیانیه زودتر از چهارشنبه‌شب صادر شود ولی تا لحظه آخر سعادتمند زیر بار صدور آن نمی‌رفت!
اما چه سعادتمند برود و چه بماند نمی‌توان از نقش پررنگ وزارت ورزش در اتفاقات تلخ باشگاه بزرگ و مردمی استقلال غافل شد. این تصمیم گیرندگان وزارت ورزش بودند که هیچ گاه به اهمیت و بزرگی باشگاه‌هایی چون استقلال و پرسپولیس پی نبردند و در انتخاب مدیران برای این باشگاه‌ها به جای آنکه تخصص، تعهد و صلاحیت را در نظر گیرند، دنبال رفیق بازی‌، باند بازی و... بودند و نتیجه اش آن شده که این روزها نارضایتی در بین هواداران استقلال و پرسپولیس موج می‌زند!
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما