تاریخ انتشارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۴۳۷۷۶۰
سفارت چین در سورینام در واکنش به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا گفت که پامپئو باید به حقایق و واقعیت‌ها احترام گذاشته و اتهام زنی و شایعه پراکنی را متوقف کند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ در حالی که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در حال سفر دوره‌ای خود به چهار کشور در آمریکای جنوبی است، سفارت چین در سورینام (کشوری در شمال شرقی آمریکای جنوبی) در واکنش به سخنان پامپئو در این کشور علیه شرکت‌های چینی، اعلام کرد که وزیر خارجه آمریکا در حال اتهام پراکنی علیه چین است.
پامپئو در نشست مشترک با «چان سانتوخی» رئیس جمهور جدید سورینام گفت که کیفیت و خدمات شرکت‌های خصوصی آمریکا با شرکت‌های چینی باید بر اساس و مبنایی عادلانه مقایسه شود.
وی اضافه کرد: «ما شاهد سرمایه گذاری حزب کمونیست چین در کشورها هستیم و این عالی به نظر می‌رسد اما زمانی که هزینه‌های سیاسی مربوط به آن شفاف می‌شود، تمام آن نمای عالی فرو می پاشد.»
چین طی یک دهه گذشته به طور گسترده‌ای اقدام به سرمایه گذاری و وام دهی به کشورهای آمریکای لاتین که دارای منابع غنی هستند کرده است.
دولت ترامپ تلاش دارد تا با پیش برد سیاست چین هراسی کشورها را درباره پیامدهای این سرمایه گذاری‌ها بترساند.
سفارت چین در سورینام پس از این اظهارات پامپئو طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «هرگونه تلاش برای ایجاد اختلاف میان چین و سورینام محکوم به شکست است.»
سفارت چین تاکید کرد: «ما به آقای پامپئو توصیه می‌کنیم که به حقایق و واقعیت‌ها احترام گذاشته و تکبر و تعصب را کنار بگذارد و اتهام زنی و شایعه پراکنی درباره چین را متوقف کند.»
رئیس جمهور سورینام نیز روز پنجشنبه گفته بود که روابط این کشور با چین از موضوعات مذاکرات خود با پامپئو نبوده است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴